۱۷۵ طرح و لایحه در مجلس دهم تصویب شد/طرح ۱۷۸ سوال و ۶ استیضاح در جلسات علنی

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تشریح عملکرد مجلس دهم در ابعاد قانونگذاری و نظارتی از تصویب ۱۷۵ طرح و لایحه در این دوره مجلس خبر داد.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نمایندگان مجلس دهم تا هفتم اردیبهشت ماه، ۴۸۷ طرح ارائه دادند که از این تعداد ۹۴ طرح بایگانی، ۱۴ طرح مسترد و ۶۹ طرح به قانون تبدیل و به دولت ابلاغ شده و ۳۰۸ مورد آن نیز در مسیر بررسی است که یکی از آنها در شورای نگهبان و یکی از آنها در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است.

وی افزود: شورای عالی استانها نیز در دوره دهم ١٢ طرح تقدیم مجلس کرده که هیچ کدام به صحن مجلس نیامده و در کمیسیون‌ ها در حال بررسی است.

این نماینده مجلس همچنین گفت: در دوره دهم، دولت ۲۲۲ لایحه ارائه کرده که ۱۶ مورد آن بایگانی، ۱۱ مورد مسترد و ۱۰۶ مورد تبدیل به قانون شده است. همچنین ۸۶ مورد آن در دستور کار مجلس است، سه مورد در مجمع تشخیص و دو مورد در مسیر شورای نگهبان است.

یوسف نژاد با بیان اینکه مجموعا ۷۲۱ طرح و لایحه در مجلس دهم مطرح شده، خاطرنشان کرد: از این میزان ۱۱۰ مورد بایگانی، ۲۵ مورد مسترد و ١٧۵ مورد تبدیل به قانون شده است که ۱۰۶ مورد آن لایحه و ۶۹ مورد طرح نمایندگان بوده است. همچنین ۴٠۶ مورد در حال بررسی است که چهار مورد در شورای نگهبان و سه مورد در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است.

این عضو هیات رئیسه مجلس اضافه کرد: همچنین در مجلس دهم ۴۱۱ مورد سوال از وزرا داشتیم که ۱۷۸ مورد در صحن علنی مطرح شده، ۱۶۶ مورد در دست بررسی است و ۶۷ مورد رد یا مسترد شده است.

وی در پایان همچنین گفت: در این دوره مجلس ۱۰ مورد استیضاح نیز مطرح شده که ۶ مورد آن در جلسه علنی مطرح شده و چهار مورد رد شده است. همچنین ۳۷ مورد تحقیق و تفحص داشتیم که سه مورد در جلسه علنی مطرح شده، دو مورد در دستور کار صحن است و ۲۶ مورد نیز در مسیر بررسی است و ۸ مورد آن نیز مسترد شده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.