۲۰۰ کماندوی انگلیسی وارد سوریه شدند

منابع انگلیسی از ورود نزدیک به ۲۰۰ کماندوی نیروهای ویژه انگلیس و چند کشور دیگر به عمق خاک سوریه به بهانه جمع‌آوری اطلاعات درباره تسلیحات شیمیایی خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه دیلی استار به نقل از یک کارشناس نظامی انگلیسی که خواست نامش فاش نشود، نوشت: مقام‌های انگلیسی نزدیک به ۲۰۰ کماندوی نیروهای ویژه را به عمق خاک سوریه اعزام کرده‌اند که این نیروها علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات وظیفه دارند سلاح‌های شیمیایی که از کنترل دولت سوریه خارج می‌شود را تحت نظر گرفته و در صورت امکان آن‌ها را منهدم کنند.
به گفته این منبع انگلیسی علاوه بر نیروهای ویژه انگلیسی سازمان اطلاعات خارجی انگلیس (MI 6) نیز نیروهایی را به داخل سوریه اعزام کرده که این نیروها نیز کار جمع‌آوری اطلاعات در سوریه را برعهده دارند.
به نوشته این روزنامه، سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) و سازمان اطلاعات فرانسه نیز نیروهایی را به منظور رصد اوضاع داخلی سوریه و درگیری‌های جاری به این کشور اعزام کرده‌اند.به نوشته دیلی استار، هدف اصلی اعزام این نیروها به سوریه مراقبت از سلاح‌های شیمیایی و “غیر متعارف” سوریه است تا در صورتی که از کنترل دولت خارج شدند، از دستیابی گروه‌های مسلح به آنها جلوگیری شود.
این در حالی است که کارشناسان نظامی عقیده دارند هدف اصلی از اعزام این نیروها بررسی توان نظامی مخالفان و دولت سوریه برای کمک به مخالفان است.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.