۲۲۲گارتنر: میلیارد دلار تلفن‌همراه تا پایان سال ۲۰۱۲ فروخته می‌شود

۲۲۲گارتنر: میلیارد دلار تلفن‌همراه تا پایان سال ۲۰۱۲ فروخته می‌شود

مرکز تحقیقاتی گارتنر با انتشار گزارش جامع خود در مورد ارزش بازار جهانی محصولات الکترونیکی مصرفی در سال ۲۰۱۲ میلادی توضیح داد که مصرف‌کنندگان در دنیا تصمیم دارند تا پایان امسال بیش از ۱/۲ تریلیون دلار دستگاه‌ها و ابزارهای مربوط به اطلاعات دیجیتالی و سرگرمی از جمله تلفن‌همراه، تجهیزات رایانه‌ای، سیستم‌های رسانه‌ای دیجیتال و خدمات الکترونیکی بخرند. 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به گفته گارتنر، میزان پرداخت هزینه از جانب مردم برای خرید محصولات الکترونیکی و دیجیتالی در سال ۲۰۱۲ میلادی نسبت به سال گذشته ۱۱۴ میلیارد دلار افزایش یافته است که پیش‌بینی می‌شود در ۵ سال آینده نیز شاهد این روند باشیم.
مرکز گارتنر بر این باور است که پرداخت هزینه در حوزه فناوری‌ها و خدمات مصرفی تا سال ۲۰۱۶ میلادی سالانه رشد ۱۳۰ میلیارد دلاری را پیش‌روی خود ببیند و در آن زمان ارزش بازار یاد شده به ۷/۲ تریلیون دلار برسد.
“آماندا سابیا”(Amanda Sabia) از تحلیلگران گارتنر در این خصوص توضیح داد: «سرویس‌های موبایلی، تلفن‌های همراه و سرویس‌های سرگرمی سه بخش اصلی در بازار جهانی محصولات و خدمات الکترونیکی هستند که در سال‌های آتی نیز محبوبیت آ‌ن‌ها باقی خواهد ماند».
طبق گزارش موجود، میزان پرداخت هزینه از جانب کاربران در حوزه ابزارهای موبایلی و متن‌های الکترونیکی تا سال ۲۰۱۶ سه‌برابر خواهد شد. کاربران جهانی امسال ۱۸ میلیارد دلار در حوزه ابزارهای مخابراتی پرداخت کردند که این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۶۱ میلیارد دلار می‌رسد. همچنین در بخش متن‌های الکترونیکی شامل کتاب‌های الکترونیکی، خبرهای آنلاین، نشریات الکترونیکی و سرویس‌های اطلاعاتی امسال ۵ میلیارد دلار پول پرداخت شد که این رقم تا سال ۲۰۱۶ به ۱۶ میلیارد دلار می‌رسد.
همچنین بر اساس آمار موجود گفته شد که امسال ۲۲۲ میلیارد دلار گوشی در بازار جهانی فروخته شد تا بر این اساس تلفن‌های همراه ۱۰ درصد ارزش بازار جهانی محصولات الکترونیکی را از آن خود کنند که پیش‌بینی شده است تا سال ۲۰۱۶ این رقم به ۳۰۰ میلیارد دلار برسد.
خدمات سرگرمی شامل شبکه‌های کابلی، ماهواره‌ها، سیستم‌های IPTV و بازی‌های آنلاین امسال ارزش ۲۱۰ میلیارد دلاری دارند که گفته می‌شود ارزش این بازار در سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۹۰ میلیارد دلار خواهد بود.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.