۳۴۷ نفر امسال بر اثر برق‌گرفتگی در کشور جان باختند

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : ۳۴۷ نفر از فروردین تا پایان مرداد امسال بر اثر برق‌گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۳۲۲ نفر مرد و ۲۵ نفر زن می باشند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ تعداد متوفیان ناشی از برق گرفتگی در مدت مشابه سال قبل ۲۷۷ نفر (۲۴۴ مرد و ۳۳ زن) بود که این آمار در سال جاری ۲۵٫۳ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش در پنج ماهه امسال استانهای تهران با ۶۹ مورد، خوزستان با ۴۰ مورد و فارس با ۳۷ مورد بیشترین و استانهای مرکزی، خراسان جنوبی و چهار محال و بختیاری هر کدام با یک مورد کمترین آمار تلفات مرگ ناشی از برق گرفتگی را داشته‌اند. استان ایلام نیز در این مدت هیچ مورد مرگ به سبب برق گرفتگی نداشته است.

بر اساس این گزارش در مرداد امسال نیز آمار مرگ بر اثر برق گرفتگی ۹٫۵ درصد افزایش یافته و از ۷۴ نفر در مرداد سال قبل به ۸۱ نفر در سال جاری رسید.
 
سال قبل ۶۸۹ نفر در کشور بر اثر برق گرفتگی جان باختند که از این تعداد ۶۲۱ نفر مرد و ۶۸ نفر دیگر زن بودند. بیشتر موارد تلفات برق گرفتگی مربوط به نیمه اول هر سال است به نحوی که از ۶۸۹ فوتی برق گرفتگی در سال قبل ۳۵۲ نفر مربوط به نیمه اول سال است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.