۴۰۵ و پراید، رکورددار شکایت مصرف‌کنندگان

به گزارش ممتازنیوز، سید محمد جعفری اظهار کرد: در سال گذشته ۵۷.۸ درصد شکایات مصرف‌کنندگان ایرانی از کیفیت خودروهای داخلی و خارجی، ۲۵.۲ درصد از سطح خدمات پس از فروش، ۱۰.۵ درصد خدمات فروش و ۶.۵ درصد مربوط به سوانح مانند آتش‌سوزی و واژگونی بوده است.
وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۰ بیشترین حجم شکایات خودرویی مصرف‌کنندگان ایرانی مربوط به دو خودروی پژو ۴۰۵ تولیدی ایران خودرو و پراید تولیدی سایپا بوده است، خاطرنشان کرد: به‌طور تفکیکی نیز در گروه صنعتی ایران خودرو محصولات پژو ۴۰۵، سمند و پژو ۲۰۶ و در سایپا محصولات پراید، تیبا و ریو به ترتیب بیشترین حجم شکایات مشتریان را به خود اختصاص داده‌اند.
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ایران ادامه داد: در پارس خودرو نیز بیشترین حجم شکایات مربوط به خودروی تندر۹۰، در خودروسازی مدیران محصولات ام.وی.ام ۱۱۰ و ایکس ۳۳ (تیگو) و در بهمن مربوط به وانت مزدا بوده است.
جعفری تصریح کرد: در سال گذشته ۸۵ درصد شکایات مشتریان از طریق مراجعه مستقیم به خودروسازان و ۱۵ درصد نیز مراجعه به دیگر مراکز و سازمان‌ها نظیر وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان استاندارد، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و مجلس بوده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.