۴۰ روز درب خانه را جارو بزن و حضرت خضر را ببین،آیا واقعیت دارد ؟

۱٫ در تعالیم اسلام به تمیزی و نظافت اهمیت بسیار داده شده است، چنان که نظافت جزئی از ایمان شمرده شده است.[۱] و یکی از موارد نظافت، جارو کردن در منزل است که از مستحبات شمرده شده است.[۲] البته با رعایت موازین شرعی؛ مانند ایجاد مزاحمت نکردن برای همسایگان و عابران، رعایت حجاب هنگام آب و جارو کردن و…

۲٫ اگر چه برای هر کاری که در شرع به عنوان مستحب از آن یاد شده، اجر و پاداش در نظر گرفته می شود، اما آنچه را که در پرسش آمده، مستند روایی ندارد. بنابراین، نمی توان در باره آن اظهار نظر کرد و بدان معتقد شد، و در صورت انجام این کار و برآورده نشدن حاجت، نسبت برخی از مسائل بی اعتقاد شد. حاجت و خواسته های مشروع انسان از خداوند به سبب دعا، به ویژه دعاهایی که از سوی معصومان به دست ما رسیده بیشتر توصیه می شود، تا از برخی اسباب و راه هایی که پشتوانه روایی و حدیثی ندارند. بنابر این، از نگاه ما نظافت مقوله ای جدا و درخواست حاجت از خضر، موضوعی جدا است.

[۱] «النظافه من الایمان»؛ نظافت و پاکیزگى از ایمان است. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج ۵۹، ص ۲۹۱، باب ۸۹، مؤسسه الوفاء، بیروت، ۱۴۰۹ق.

[۲] «وَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنْ حُسَیْنِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا (ع) قَالَ سَمِعْتُهُ یَقُولُ کَنْسُ الْفِنَاءِ یَجْلِبُ الرِّزْقَ»؛ امام رضا (ع) فرمود: جارو کردن آستانه(درب ورودی) منزل باعث ازدیاد روزی خواهد شد. ر. ک: حر عاملی، وسائل الشیعه، ج ۵، ص ۳۱۷، بَابُ اسْتِحْبَابِ کَنْسِ الْبُیُوتِ وَ الْأَفْنِیَهِ وَ غَسْلِ الْإِنَاءِ، مؤسسه آل البیت، قم، ۱۴۰۹ق.

برگرفته از اسلام کوئست

tags

,آب و جارو, اسلام, حضرت خضر, خبرهای مهم, خرافات, خرافه, دانستنی های مذهبی, دیدار حضرت خضر, سایت شبهه, شبهات جدید, شبهات دینی, شبهات روز, شبهه به اسلام, شبهه قرآنی, مشاهده حضرت خضر, پرسش و پاسخ دینی, پیامبر دینی

تاریخ ۱ مرداد      

تعداد بازدید ۴      

موضوعاتشبهات

     



منتظر نظر شما هستیم !


مهدی موعود,ظهور۱۲,تصویر واقعی شیطان,دجال و فراماسونری

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Lei:

    من ۴۰ روز آبو جارو کردم ولی نیومد ک ببینمش چرااااااااااا آخه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.