۴۵ خانه در زلزله آبدانان تخریب شد

۴۰ واحد از این تعداد در روستای ‘هونگه’ و پنج واحد نیز در روستای ‘هلیره’ بطور کامل تخریب شده اند. همچنین بر اثر ریزش کوه ‘بهاراو’ ضمن از بین رفتن تعدادی از احشام منطقه مسیر ارتباطی روستاهای ‘گل گل’ به ‘آب انار’ در ۷۵ کیلومتری آبدانان مسدود شده است.تا لحظه مخابره خبر ۱۵ نفر بر اثر زمین لرزه در روستای ‘چم کبود’ زخمی شده اند.

 

۱۲۰ امدادگر به مناطق زلزله زده آبدانان اعزام شده است

صادق طیبی، مدیرکل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: ۱۲۰ امدادگر به منظور امداد رسانی به آسیب دیدگان به مناطق زلزله زده شهرستان آبدانان اعزام شده است. تمامی نیروها و امکانات هلال احمر در شهرستان های ایلام، مهران، دهلران، دره شهر و آبدانان برای امداد رسانی به زلزله زدگان بکار گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ تخته چادر، یک هزار و ۵۰۰ تخته پتو، یک هزار دستگاه کلمن آب و مواد خوراکی مورد نیاز در اختیار آسیب دیدگان قرار گرفته شده است. همچنین ۱۰ دستگاه آمبولانس، هشت دستگاه خودرو امداد، سه دستگاه خودرو ست نجات و یک دستگاه بالگرد برای امداد رسانی به آسیب دیدگان در آبدانان مستقر شده است.
براساس این گزارش، زمین لرزه ای به بزرگی ۵/۵ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بعدازظهر امروز- پنچشنبه – مورموری دراستان ایلام را لرزاند. ‘مورموری’ یکی از شهرهای استان ایلام و در غرب ایران قرار دارد، این شهر در بخش کلات شهرستان آبدانان قرار گرفته است.

 

۱۲ نفر در زلزله آبدانان زخمی شدند

مدیرکل بحران استانداری ایلام از زخمی شدن ۱۲ نفر در زمین لرزه شهرستان آبدانان خبر داد.
سهراب حکیمی اظهار داشت: این زمین لرزه در ساعت ۱۴ و ۳۶ دقیقه بعدازظهر امروز روی داد و کانون آن در اطراف بخش ‘کلات مورموری’ و بزرگی آن ۵/۵ درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) بوده است. خوشبختانه این زمین لرزه تلفات جانی در پی نداشته و و تنها ۱۲ نفر در این حادثه زخمی شده اند.

مدیرکل بحران استانداری ایلام ادامه داد: بر اثر این زمین لرزه پنج واحد مسکونی در بخش سرابباغ بطور کامل تخریب شده و بسیاری از منازل مسکونی قدیمی منطقه دچار ترک خوردگی شده اند. با توجه به تمهیدهای انجام گرفته در روزهای اخیر امکانات لازم برای رسیدگی احتمالی به آسیب دیدگان منطقه فراهم شده است.

همچنین ایرنا گزارش داد؛ تعدادی از روستاهای بخش های کلات مورموری و سرابباغ بین ۳۰ تا ۶۵ درصد تخریب شده اند. هم اکنون تلفن شهر آبدانان قطع شده و تعداد بسیار زیادی از مردم وحشت زده در خیابان ها بسر می برند.

۴۷۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.