۵ خدمت وزارت بهداشت در دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌شود

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: ۵ خدمت وزارت بهداشت از طریق IT در دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌شود و در آینده تعداد این خدمات افزایش می‌یابد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ حسین ریاضی در مراسم افتتاح مرکز داده‌های ملی سلامت در وزارت بهداشت گفت: این مرکز بر اساس استانداردهای پزشکی تعریف شده و با تایید سازمان ملی استاندارد شکل گرفته است.

وی ادامه داد: تجهیزات متناسب در این مرکز با دیتاهای سلامت هماهنگ است به طوری که با محیط زیست نیز سازگار شده است.

ریاضی گفت: تفاهمنامه ای با ریاست جمهوری منعقد شده تا با واگذاری خدمات این مرکز داده‌ها به دفاتر پیشخوان دولت داده شود.به این ترتیب ۵۴ خدمت در حوزه سلامت و حدود ۱۲۰ خدمت به دانشگاه‌ها در این داده‌ها تایید شده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت تصریح کرد: البته ۵ خدمت به عنوان پایلوت به دفاتر پیشخوان واگذار می‌شود تا پس از رفع اشکالات طی دو سال آینده همه خدمات واگذار شوند.

وی ادامه داد: همچنین رایزنی با سازمان نظام پزشکی برای همکاری و راه‌اندازی فاز اول اتوماسیون اداری این داده‌ها انجام شده تا مانند این کار را برای سازمان نظام پزشکی هم راه‌اندازی کنیم.

ریاضی گفت: به این ترتیب مکاتبات بین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی به صورت الکترونیکی برقرار خواهد شد.همچنین در این زمینه کتاب خدمات الکترونیک نیز نوشته شده است.

در این نشست رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز راه‌اندازی مرکز داده‌های سلامت را گامی مهم در عرصه تحقیقات و پژوهش دانست و گفت: این مرکز اطلاعات مفیدی را برای تمام دانشجویان دکتری و محققان فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: شبیه چنین مرکزی را کشورهای پیشرفته دارا می باشند و تمام این دیتاها به صورت مجموعه‌ای در دسترس محققان قرار دارد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.