۸۰ درصد موارد “بیش فعالی” به دوران پس از کودکی ادامه می‌یابد

فروردین ۱۴۰۳

برخلاف بسیاری از تصورات که بیش فعالی را بیماری کودکان می‌دانند، حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد موارد این اختلال به دوران پس از کودکی اعم از نوجوانی، جوانی و بزرگسالی نیز ادامه می‌یابد.

مهدی شفیعی، روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان ممتاز نیوز، تصریح کرد: بیش فعالی یک نوع مشکل و اختلال روانی است که در کودکان شیوع بالاتری در مقایسه با دیگر سنین دارد و البته با درجات متفاوتی نیز بروز می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه درصد قابل ملاحظه‌ای از موارد بیش فعالی مربوط به دوران پس از کودکی است، تاکید کرد: برخلاف بسیاری از تصورات که بیش فعالی را بیماری کودکان می‌دانند، حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد موارد این اختلال به دوران پس از کودکی اعم از نوجوانی، جوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد. 

شفیعی افزود: برطبق بعضی از بررسی‌ها و مطالعات انجام شده، حدود نیمی از موارد بیش فعالی تا دوران بزرگسالی نیز ادامه می‌یابد و البته ممکن است درجات اختلال تا حدودی تغییر کند. 

وی با اشاره به اینکه ادامه یافتن اختلال بیش فعالی به دوران نوجوانی، ‌ جوانی و بزرگسالی دلایل مختلفی دارد، یادآور شد: بی‌توجهی به درمان و یا درمان نامناسب اختلال، یکی از مهم‌ترین دلایل تداوم اختلال بیش فعالی است. 

شفیعی گفت: بهترین راهکار برای جلوگیری از تداوم طولانی مدت بیش فعالی، درمان به موقع و مناسب این اختلال و پیگیری آن از‌‌ همان دوران کودکی و زمانی است که متوجه بیش فعالی کودک می‌شویم. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.