۸۵ درصد ایرانی‌ها عضو شبکه‌‌های اجتماعی هستند

مهر- یک کارشناس فضای مجازی گفت: بالغ بر ۸۵ درصد کاربران ایرانی در اینترنت عضو شبکه های اجتماعی هستند اما با این وجود کمتر از ۳۰ درصد محتوای مفید در این شبکه تولید و منتشر می شود.

تهرانی با اشاره به وضعیت شبکه های اجتماعی در ایران و تمایل کاربران به عضویت در این شبکه ها اظهار داشت: براساس بررسی های صورت گرفته از ۱۰ سایت اینترنتی پربیننده در دنیا ۵ سایت را شبکه های اجتماعی تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه گوگل،‌ یاهو، یوتیوب، فیس بوک، ویکی پدیا، بلاگر و مای اسپیس از جمله پربازدیدترین سایتهای اینترنتی هستند، ادامه داد: ۵۰ درصد سایتهای پربازدید در دنیا را شبکه های اجتماعی تشکیل می دهند که این امر نشان از اهمیت این شبکه ها دارد.

تهرانی با تاکید بر اینکه کاربران شبکه های اجتماعی باید از این شبکه ها در جهت حرفه ای شدن استفاده کنند، گفت: بستر شبکه های اجتماعی بستر بسیار خوبی برای کسب و کار در فضای سایبر است که این موضوع در دیگر کشورها مورد توجه قرار گرفته است و در راستای کسب و کار موفقیت بسیاری را در بسیاری کشورها شاهد هستیم اما در کشور ما کاربران از این شبکه ها استفاده هدفمند نمی کنند.

این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه در ایران به چشم سرگرمی به شبکه های اجتماعی نگاه می شود، ادامه داد: قحطی محتوا در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک به چشم می خورد و کاربران محتوای مفیدی برروی این شبکه ها قرار نمی دهند.

وی با بیان اینکه حدود ۸۵ درصد کاربران ایرانی عضو شبکه های اجتماعی خارجی مانند فیس بوک و گوگل پلاس هستند، افزود: محتوای مفید تولید شده از سوی کاربران ایرانی در این شبکه ها کمتر از ۳۰ درصد است.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.