۸۷ تن نارنگی به روسیه صادر شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت : اولین محموله مرکبات به میزان ۸۷ تن نارنگی برای توزیع در بازار هدف کشور روسیه عصر سه شنبه از طریق مسیر زمینی و دریایی از این استان به مسکو صادر شد.

۸۷ تن نارنگی به روسیه صادر شد

به گزارش ممتاز نیوز، حسن خیریانپور افزود: روند صادرات مرکبات از مبدا مازندران به روسیه از روز گذشته با ارسال هشت کانتینر انجام شد و این روند در ماه‌های آینده ادامه می یابد.
وی خاطرنشان کرد: به صورت هفتگی از طریق مسیر هوایی، دریایی و جاده ای روند صادرات مرکبات از مازندران به کشورهای حوزه CIS برای اساس بازار عرضه و تقاضا انجام خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران ادامه داد: با هماهنگی استاندار مازندران، پیگیری های لازم برای صادرات مرکبات به نقاط، مختلف جهان از جمله چین در حال انجام است و تمامی زیرساخت های اقتصادی برای توسعه افزایش درآمد ارزی مازندران آماده هستند.
خیریانپور اضافه کرد: فعالیت سیستم حمل‌و نقل مناسب، پایین بودن نرخ تعرفه گمرگی، توسعه روابط تجاری و اخذ مجوزهای لازم با دیپلماسی اقتصادی فعال دولت سیزدهم شمارش معکوس برای صادرات مرکبات مازندران به کشور چین و دیگر کشورهای جهان را باهدف افزایش رونق اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرده است.
وی با بیان این که، مرکبات مازندران پس از برنج دومین محصول مهم اقتصادی و منبع درآمد کشاورزی استان است، گفت: با نگاه اقتصادی دولت سیزدهم و با تعیین استانداردهای صادراتی از سوی طرف مقابل این روزها تاییدیه کشور چین را هم اخذ کرده و تولیدکنندگان و تجار مازندرانی برای تحقق این امر به صف شدند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران تصریح کرد: صادرات محور کردن محصولات کشاورزی مازندران دستکم طی یکسال گذشته ترجیع بند اظهارات کارشناسان و مسوولان در سطوح مختلف بود و به همین دلیل در ماه های گذشته اصلاح و بازسازی باغ های مرکبات برای دستیابی به محصولی بازارپسند در آن سوی مرزها در دستور کار گرفته است.
خیریانپور افزود: در کنار آن تعداد سورتینگ ها و مراکز بسته بندی نیز از ۲۰۰ به ۸۰۰ واحد افزایش یافت تا زنجیره صادرات پس از باغ هم تکمیل شود و ظرفیت انبار داری محصولات کشاورزی استان هم بر همین مبنا از ۸۰۰ هزار تن با توسعه سردخانه ها به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.