۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا/ هیچ نقطه سبزی در کشور وجود ندارد

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که ۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، گفت: طبق آخرین اطلاعات دریافتی از وضعیت بیماری کرونا در استان‌ها، در حال حاضر ۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز و ۸۳ شهرستان در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند مابقیه شهرستان‌ها نیز در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط و سفید با خطر کم قرار دارند. هیچ نقطه سبز یعنی منطقه عاری از کرونا در کشور وجود ندارد.

وی تاکید کرد: وضعیت اکنون بیماری در کشور نیز بازتاب رفتار ما طی هفته‌های گذشته است. هرگونه تغییر رفتار در برابر ویروس اثر خود را یک تا دو هفته بعد در موارد بستری و ۴ تا ۶ هفته بعد در تعداد موارد مرگ و میر نشان می‌دهد.

لاری اظهار کرد: شهرستان‌ ملکان در آذربایجان شرقی، دهلران در آذربایجان غربی، چادگان و خانسار در استان اصفهان، فیروزکوه در استان تهران، شهرستان‌های اردل و فارسان در استان چهارمحال و بختیاری، نهبندان در استان خراسان جنوبی، سبزوار در استان خراسان رضوی، شهرستان‌های امیدیه و بهبهان در استان خوزستان، شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان، اقلید در استان فارس، سیرجان در استان کرمان، سنقر در استان کرمانشاه، گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد، الیگودرز در استان لرستان، شهرستان‌های تنکابن، جویبار و عباس‌آباد در استان مازندران و شهرستان‌های بستک و رودان در استان هرمزگان طی هفته گذشته به وضعیت قرمز تبدیل شدند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.