​توصیه هواشناسی نسبت به خودداری از کوهنوردی در هفته جاری

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش برف و باران در ارتفاعات کشور گفت: کوهنوردان در این هفته به کوهنوردی نروند.

​توصیه هواشناسی نسبت به خودداری از کوهنوردی در هفته جاری

به گزارش ممتاز نیوز، صادق ضیاییان با بیان این که در هفته جاری بارش مناسبی در نیمه جنوبی کشور خواهیم داشت، اظهار کرد: طی این مدت در ارتفاعات زاگرس، استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به میزان بالای بارندگی‌ها در این هفته گفت: در ارتفاعات استان کرمان بارش برف را شاهد خواهیم بود و روز یکشنبه (۱۲دی ماه) بارش‌ها حجیم پیش‌بینی می‌شود و دوشنبه (۱۳دی ماه) در ارتفاعات رشته کوه البرز و زاگرس بارش برف دور از انتظار نیست.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به پدیده‌های جوی غالب در کوهستان‌ها گفت: روز سه شنبه (۱۴دی ماه) پدیده جوی خاصی در ارتفاعات مورد انتظار نیست و بارش برف و باران نداریم. پدیده غالب در کوهستان‌ها به شکل وزش باد است که بدین سبب کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

 وی افزود: روز چهارشنبه (۱۵دی ماه) در رشته کوه‌های البرز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: برای روز دوشنبه (۱۳دی ماه) و چهارشنبه (۱۵دی ماه) در ارتفاعات البرز بارش برف، باران، کولاک و شرایط جوی ناپایدار پیش‌بینی می‌شود که در این روزها کوهنوردان نباید به ارتفاعات صعود داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.