‌نامزدها باید در مقابل قول‌های خود به مردم پاسخگو باشند

ایسنا/همدان رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: نامزدهای انتخاباتی باید پاسخگوی خدا و مردم در مقابل گفتار، قول‌ها و رفتارهای خود باشند بنابراین نامزدی که با توسل به انواع تخلفات مانند تخریب چهره‌ها، تطمیع و تهمت به دنبال کسب آراء است نمی‌تواند جایگاهی به دست آورد.

محمدرضا عدالتخواه در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان همدان بیان کرد: در ایام انتخابات به ویژه در روز اخذ رأی باید نظارت کامل همراه با هوشیاری صورت بگیرد تا از بروز هرگونه جرم و اخلال در برگزاری انتخابات توسط معاندین نظام جلوگیری به عمل آید. 

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی باید مطابق اصول و آرمان‌های‌ نظام جمهوری اسلامی رفتار کنند، اظهار کرد: نامزدی که با توسل به انواع تخلفات مانند تخریب چهره‌ها، تطمیع و تهمت به دنبال کسب آراء است نمی‌تواند جایگاهی به دست آورد، امروز مردم بسیار آگاه هستند و فرصت خوبی است تا افراد جاه‌طلب را بشناسند و با انتخاب افراد اصلح تا همیشه مهر «غیرقابل اعتماد» را به افراد غیر اصلح خواهند زد.  

رئیس کل دادگستری استان همدان با اذعان اینکه برخی از نامزدهای انتخاباتی به گونه‌ای صحبت می‌کنند که تصویر می‌شود در آن لحظه اعتقادی به پس از آن را ندارند، افزود: تخلفات و اعمالی چون دروغ، تهمت، سیاه‌نمایی، اغفال کردن و اغوا کردن برای هر انسانی ناپسند و نکوهیده است اما برای کسانی که می‌خواهند زمامدار مردم شوند امری مذموم‌تر است بنابراین باید تمامی نامزدها به رعایت اصل اخلاق و تقوا معتقد باشند. 

وی ادامه داد: نامزدها باید پاسخگوی خدا و مردم در مقابل گفتار و قول‌های خود باشند، کسانی که حب دنیا را در دل دارند در مسیر نابودی اعمال خود قرار می‌گیرند، اگر کوششان جدای از اخلاق باشد جزء خسارت‌دیدگان خواهند بود چراکه آنچه در دنیا و آخرت باقی می‌ماند آثار صحبت‌ها و اعمال آنها است. 

عدالتخواه مطرح کرد: اگر کسی حب دنیا را نداشته باشد و در مسیر خدمت به مردم، رقیب خود را افضل‌تر از خودش ببیند نه تنها او را تخریب نمی‌کند بلکه بار امانت و مسئولیت را بر نامزد توانمندتر سپرده و این مهم را به طرفداران خود نیز منعکس می‌کند و به آنهت نیز حرکت در مدار تقوا را می‌آموزد.

وی با اشاره به ایجاد مشکلات احتمالی ناشی از شیوع کرونا تأکید کرد: ممکن است برخی از ناظران و مجریان صندوق‌ها در روز اخذ رأی دچار بیماری کرونا شده و غایب شوند پس باید جایگزین‌های متعدد در این زمینه در نظر گرفته شود.

به گزارش ممتازنیوز و به نقل از واحد اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان، عدالتخواه در پایان با اشاره به نظر برخی از مراجع تقلید درباره وجوب شرعی شرکت در انتخابات که اگر امروز فرصت رأی دادن را از دست بدهند، نمی‌توانند در آینده این فرصت را جبران کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم این دوره از انتخابات شاهد جشن بزرگ ملی همراه با رعایت اخلاق و قانون باشیم.

انتهای پیام 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.