˝آزاد راه˝ و ˝خاک و مرجان˝ بر پرده نقره‌ای سینما

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش؛ از اکران دو فیلم ˝آزاد راه˝ عباس رافعی و ˝خاک و مرجان˝ مسعود اطیابی خبر داد.

حبیب کاوش در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین دربارهٔ خروجی جلسه امروز شورای صنفی نمایش گفت: در جلسه امروز مقرر شد که فیلم “خاک و مرجان” به کارگردانی مسعود اطیابی از تاریخ ۸ آبان در گروه سینمایی عصر تازه اکران شود. این فیلم جایگرین “بشارت به یک شهروند هزاره سوم” به کارگردانی محمدهادی کریمی خواهد شد. همچنین فیلم “آزاد راه” به کارگردانی عباس رافعی از صبح چهارشنبه ۸ آبان در گروه سینمایی آفریقا جایگزین فیلم “گناهکاران” فرامرز قریبیان می‌شود.

کاوش ادامه داد: قرار داد اکران فیلم “روز روشن” به کارگردانی حسن شهابی نیز در گروه سینمایی عصرجدید امروز منعقد شد که این فیلم  بعد از اکران فیلم “نازنین” مهدی گلستانه اکران خواهد شد.

لازم به یادآوری است، فیلم “آزاد راه” آخرین ساخته عباس رافعی در مقام کارگردان است. این فیلم در جشنواره فیلم فجر اکران نشده و جز فیلم‌های آزادی محسوب می‌شود که راهی اکران شده است. مهدی پاکدل، بهنوش طباطبائی، تینا آخوندتبار، حبیب اسماعیلی، هومن سیدی، رامین راستاد، شهین تسلیمی، جمال خلیلی، سیاوش قاسمی، دانیال نوروش و محمدرضا رحمانی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم روایت‌گر داستان طلبه‌ای جوان به نام سلمان بروجردی است که با جوانان هم سن و سال خود ارتباطی دوستانه دارد و می‌کوشد با زبان خودشان به آنها نزدیک شود و باری از مشکلات‌شان بردارد.

“خاک و مرجان” نیز تازه‌ترین فیلم مسعود اطیابی است. این فیلم در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر روی پرده رفت و پیش از این قرار بود این فیلم در کشور لبنان اکران شود که این امر بنا بر نظر خود کارگردان به تعویق افتاد. ممنون مقصودی، لینا علم، مارینا گلبهاری، رسول ایمان، قادر آریایی، فرزانه نوابی و پانته‌آ تاجبخش در این فیلم ایفای نقش کردند.

داستان “خاک و مرجان” دربارهٔ مردی افغانی است که پس از سالها که همسرش را در انفجار طالبان از دست داده به همراه دو دخترش برای برپایی ازدواج دختر بزرگش به کابل برمی‌گردد اما در مراسم عروسی زنی با برقع بجای مادر عروس برخاسته و عروس و داماد را بوسیده و می‌رود. همراه زن، پسرکی کوچک است که مرد، صدای زن را به هنگام صدا زدن فرزندش می‌شناسد. پس از یافتن او و دریافتن اینکه بچه حاصل یک آدم ربایی‌ است، مرد درگیر پذیرفتن زن و زن درگیر رفتن و ماندن می‌شود.

انتهای پیام/۵۵
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.