˝بزرگداشت علامه اقبال لاهوری˝ در شبکه سحر

سیمای اردو شبکه جهانی سحر با دو ویژه برنامه، به بررسی اندیشه و بزرگداشت مقام علامه اقبال لاهوری می پردازد.

به گزارش خبرگزاری هنر ایران، این دو برنامه گزارشی به تهیه کنندگی علی اصغر فراهانی به ترتیب به مدت ۱۲ و ۱۰ دقیقه در سیمای اردو تولید شده است.

فراهانی با اشاره به اینکه گزارش اول به انعکاس همایش “اقبال لاهوری و بیداری اسلامی” می پردازد، گفت: همایش “علامه اقبال لاهوری و نقش او در بیداری اسلامی” ۲۵ اردیبهشت ماه در کتابخانه ملی برگزار شده است.

وی به آیتم های این برنامه اشاره کرد و افزود: گفت و گو با جواد نوروزی رئیس بنیاد بین المللی شهریار، مصاحبه با خالد عزیز بابر سفیر پاکستان در ایران و گفت و گو با پروفسور افتخار عارف رییس موسسه فرهنگی اکو از بخش های این برنامه است.

فراهانی ادامه داد: گزارش دوم نیز به انعکاس برگزاری شب شعر اقبال لاهوری در منزل سفیر پاکستان در ایران اختصاص دارد. در این مراسم جمعی از شاعران فارسی و اردوزبان حضور داشتند و به ارایه اشعاری در وصف شخصیت والای اقبال لاهوری اندیشمند مسلمان پاکستانی پرداختند.

سید حسن زیدی مترجم و گزارشگر این دو برنامه بوده، ناهید انوری گویندگی متن آن را بر عهده داشته و سید حسین مظفر زکی و سید حسین اختر به صداپیشگی در آن پرداخته اند.

سید محسن موسوی (صدابردار)، فرزاد جان محمدی (تصویربردار) و علی محمدی (دستیار تصویر) دیگر عوامل تهیه این دو گزارش می باشند.

گزارش “بزرگداشت اقبال لاهوری” از سیمای اردو ی شبکه سحر پخش می گردد.


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.