˝بچه گربه˝ و ˝کبوتر سفید کنار آینه˝ راهی رومانی شدند

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

دو فیلم پویانمایی ˝بچه گربه˝ و ˝کبوتر سفید کنار آینه˝ در بخش مسابقه بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه آلترناتیو رومانی به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ممتاز نیوز؛ فیلم‌های “بچه گربه” به کارگردانی شیوا صادق اسدی و “کبوتر سفید کنار آینه” به کارگردانی مریم خلیل‌زاده از تولیدات امور سینمایی کانون پرورشی قرار است روز ۱۶ آبان ماه جاری در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه فستیوال آلترناتیو به رقابت بپردازند.

این پویانمایی‌ها به همراه آثاری از کشورهای ایران، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، پرتغال، روسیه، کرواسی، سوئیس، رومانی و مجارستان به نمایش در خواهند آمد.

فیلم “بچه گربه” به تازگی پروانه زرین بهترین اثر کوتاه یا نیمه‌بلند و جایزه ویژه هیات داوران بیست ‌و‌ هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان را به خود اختصاص داد.

بر همین اساس از ایران انیمیشن‌های “کِرماندو”، “خانم گل میخکی” و “سرقت” نیز در روزهای برگزاری فستیوال رومانی به نمایش گذاشته می‌شود.

فستیوال بین‌المللی فیلم کوتاه آلترناتیو یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های جنوب شرقی اروپا است که با هدف حمایت از فیلم‌سازان منطقه و احیای استعداد فیلم‌سازی برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ میلادی راه‌اندازی شده و هر ساله در ماه نوامبر برگزار می‌شود.

گفتنی است، بیست و یکمین فستیوال بین‌المللی فیلم کوتاه آلترناتیو از ۱۵تا۱۹ آبان ماه سالجاری در کشور رومانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.