˝تنهای تنهای تنها»˝ بهترین فیلم ˝جبهه رسانه‌ای سینمای انقلاب˝ شد

پنجاه منتقد و سینمایی‌نویس و فعال رسانه‌ای سینمای ایران با تشکیل گروهی تحت عنوان ˝جبهه رسانه‌ای سینمای انقلاب˝ اقدام به برگزاری یک نظرسنجی یکپارچه و انتخاب فیلم‌های برتر خود در جشنواره سی‌‌ویکم فیلم فجر کرده‌اند.

 به گزارش هنرآنلاین ، امروزه برگزاری نظرسنجی‌های مختلف سینمایی و اعلام لیست برترین فیلم‌های سال توسط گروه‌ها و جمعیت‌های مختلف به امری متداول و مهم در چرخه سینمایی جهان تبدیل شده است و در مواردی حتی مخاطبان بسیاری در سراسر جهان منتظر اعلام نظر این حلقه‌ها و جمعیت‌ها می‌مانند و ارزش و اعتبار این لیست‌ها، برای‌شان از برنده شدن یا نشدن آن فیلم در جشنواره‌های معتبر جهانی نیز بیشتر است. جز این حضور در لیست نهایی این نظرسنجی‌ها برای خود فیلم‌سازان نیز یک امیر حیاتی و سرنوشت‌ساز است و اعتبار و پخش جهانی اثر بسیار کمک خواهد کرد.

حالا و بعد از چند سال کم‌کم تشکیل این حلقه‌ها و گروه‌ها و جمعیت‌ها و اعلام لیست برترین آثار دارد جای خود را در سینمای ایران نیز باز می‌کند و چند سالی هست که بعد از اتمام جشنواره فجر و اعلام برندگان رسمی آن، بسیاری از نشریات و منتقدان و سینمایی‌نویسان فیلم‌های برتر خود را به مخاطبان خود معرفی می‌کنند.

این‌بار اما بسیاری از منتقدین و سینمایی‌نویسان و فعالان فرهنگی رسانه‌های جبهه انقلاب نیز با تشکیل گروهی تحت عنوان «جبهه رسانه‌ای سینمای انقلاب» اقدام به برگزاری یک نظرسنجی یکپارچه و انتخاب فیلم‌های برتر خود در جشنواره سی‌‌ویکم فیلم فجر کرده‌اند.

در این نظرسنجی که در بین پنجاه منتقد و سینمایی‌نویس و فعال رسانه‌ای سینمای ایران انجام شده است در نهایت سه فیلم «تنهای تنهای تنها» ساخته «احسان عبدی‌پور» (با ۳۰۶ امتیاز)، «سربه مهر» ساخته «هادی مقدم‌دوست» (با ۲۵۶ امتیاز) و «دربند» ساخته «پرویز شهبازی» (با ۱۵۰ امتیاز) به عنوان سه فیلم برتر «جبهه رسانه‌ای سینمای انقلاب» انتخاب شدند.
شایان ذکر است آرا با اولویت یک، دو و سه از دوستان اخذ شده و فیلم های اول با ضریب ۱۰ فیلم های دوم با ضریب ۹ و فیلم های سوم با ضریب ۷ تجمیع شده است. دو فیلم «دهلیز» (با ۱۴۲ امتیاز) و «خسته نباشید» (با ۱۱۴ امتیاز) هم در رده‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند.


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.