˝دارقالی˝ روانه بازار موسیقی شد/ گونه‌ای دیگر از موسیقی مردمی

۰۷اردیبهشت،

آلبوم ”دار قالی” اثری از گروه موسیقی ”راز شب” از سوی انتشار یافتنات آواخورشید روانه بازار موسیقی شد.

به گزارش هنرآنلاین، آلبوم «دار قالی» اثری از گروه موسیقی «راز شب» است که به گونه‌ای دیگر به موسیقی مردمی سرک کشیده‌ است و اگر به موسیقی راک ایرانی علاقه‌ دارید، می‌توانید این آلبوم را بشنوید و صد البته این تنها یک پیشنهاد موسیقایی است که در هفته‌های آینده نیز در قالبی مستمر تکرار خواهد شد.

در این اثر رامین بهنا (پیانو و سین‌تی سایزر)، شهروز خواجه مولایی (درامز)، آرش صبحانی (گیتار الکتریک و آکوستیک)، هومن جاوید و فرزام رحیمی (آواز)، همایون نصیری (پرکاشن)، اردوان انزابی‌پور(گیتار باس) و…هنرنمایی کرده‌اند.

این آلبوم ۱۱ قطعه باکلام و بدون کلام دارد که همگی توسط رامین بهنا تنظیم شده‌اند.

در بروشور این آلبوم توسط خالق اثر نوشته شده است:« «راز شب» چون رمز عبوری بود برای آنان که به دنبال گونه‌ای دیگر از موسیقی مردمی به همه جا سرک می‌کشیدند. کنسرت اول گروه «راز شب» در دهم اول دی‌ماه هشتاد در سالن میلاد نمایشگاه تهران صفحه‌ای از تاریخ موسیقی صحنه‌ای ایران را ورق زد. اعضای گروه، که از راه‌های مختلف به «راز شب» رسیده بودند، همه ارادتی به راک داشتند، در حینی که به دنبال بومی کردن آن و آوردن‌ش به میان همفکران و همسنلان خود نیز بودند.

به عبارتی درست‌تر، آن‌ها می‌خواستند از دیده‌ها و داده‌ها، از نمودهای و نامدهای پیرامون‌شان بگویند؛ موسیقی را زورقی کنند برای غلتیدن در امواج اکنون و تلاطم آهنگین زندگی امروز. برای آنها راک مترادف بود با گذشتن از قیدهای بی‌زمانی و سیدن به شناخت در زمانی، آیا در این کار موفق بودند؟»

این آلبوم توسط انتشار یافتنات «آوا خورشید» انتشار یافته و در فروشگاه‌های معتبر موسیقی قابل دسترسی است.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.