˝راه نجات˝ جوایز فستیوال فیلم‌های عربی روتردام را درو کرد

۱۳م آذر ،

فیلم سینمایی ˝راه نجات˝ جایزه بهترین فیلم داستانی و بهترین بازیگر زن دوازدهمین فستیوال بین‌المللی فیلم‌های عربی ˝روتردام˝ در هلند را از آن خود کرد.

به گزارش هنرآنلاین، شب قبل در مراسم اختتامیه این فستیوال که در روتردام هلند برگزار شد، اولین ساخته بلند راما قویدل و تهیه‌کنندگی سعید سعدی موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم داستانی از این فستیوال شد.

بنابر این گزارش، جایزه بهترین بازیگر زن فستیوال نیز به “نادین سلامه” بازیگر سوری نقش “مها” در این فیلم رسید.

اکران ویژه افتتاحیه فستیوال فیلم‌های عربی “روتردام” در شامگاه ۲۸ ماه نوامبر (۸ آذرماه) به این فیلم اختصاص داشت و پوستر دوازدهمین دوره آن با تصویری از “نادین سلامه” و نمایی از فیلم “راه نجات” طراحی و انتشار یافت.

فیلم “راه نجات” اواخر سال ۸۹ و اویل سال ۹۰ در جنوب لبنان و با حضور گروهی از بازیگران برجسته سوریه و لبنان مقابل دوربین محسن فلاحی رفت. راما قویدل، مظلومیت کودکان غزه، در “راه نجات” را با داستان “مها” مربی مهربان و دلسوز پرورشگاهی به نام بهشت به تصویر کشیده است.

درست در بحبوحه حمله رژیم صهیونیستی به این شهر، “مها” هم در اثر سانحه‌ای حافظه خود را از دست می‌دهد و خاله خود (امانه والی) که سرپرست پرورشگاه است و نامزدش (وسیم الرحبی) را که باید برای نجات بچه‌ها از پرورشگاه مورد حمله، راهی بیابند، درگیر ماجراهایی موازی می‌کند‌ و…

فیلمنامه این اثر را پوران درخشنده به نگارش درآورده و مهسا کرامتی بازنویسی آن را به عهده داشته است.

گفتنی است، این فیلم در بیست‌وپنچمین فستیوال بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان نیز شرکت داشت و جایزه ویژه “محمدالدوره” را از آن خود کرد.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.