˝راوی‌ها و روایت‌ها˝ گریگوری کوری نقد می‌شود

کتاب ˝راوی‌ها و روایت‌ها˝ نوشته گریگوری کوری با ترجمه محمد شهبا، پنجشنبه ۲۷ مهر در تالار امیرخانی خانه هنرمندان، با حضور مرتضی بابک معین، علی عباسی و مترجم کتاب نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین؛ کوری در کتاب “روایت‌ها و راوی‌ها” به بحث درباره فلسفه‌ داستان از دیدگاه علوم شناختی می‌پردازد. یک بخش این کتاب درباره روایت‌گویی بر اساس نظریه‌های تکامل و بخش دیگر هم درباره روایت در سینما است. در این کتاب آخرین دیدگاه‌ها در زمینه روایت‌شناسیِ مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

کتاب “راوی‌ها و روایت‌ها” نوشته گریگوری کوری است. انتشارات مینوی خرد این کتاب را با ترجمه محمد شهبا در ۳۰۲ صفحه و بهای ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان منتشر کرده است.

محمد شهبا مدرک دکترای روایت‌شناسی فیلم از دانشگاه ایست انگلیای انگلستان دارد. تاکنون کتاب‌های “دنیای درام” نوشته مارتین اسلین، “سینما چیست” نوشته آندره بازن، “تحلیل گفتمان در تلویزیون” نوشته نوریا لورنز-داس، “تاملاتی درباب سینما و دین” نوشته جان ر.می و مایکل برد، “میزانسن در سینما” نوشته بیل نیکولز، “فیلمنامه‌نویسی برای فیلم‌های مستند” نوشته دوایت‌وی. سواین و جوی‌آر. سواین و چند کتاب دیگر، با ترجمه شهبا منتشر شده‌اند.
 


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.