˝رسوایی˝ ده‌نمکی در برابر اهالی رسانه

برنامه ششمین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد

نمایش فیلم‌های ششمین روز سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در برج میلاد، فردا (۱۷ بهمن‌ماه) برای اهالی رسانه با اکران فیلم ˝رسوایی˝ تازهترین ساخته مسعود ده‌نمکی که بر اساس آمار انتشار یافته از سوی روابط عمومی جشنواره فجر نمایش آن در سینماهای مردمی با استقبال بسیار خوبی روبرو شده، آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، در ششمین روز جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، ۵ فیلم “رسوایی”، “من عاشق سپیده صبحم”، “خسته نباشید!”، “گام‌های شیدایی” و “عملیات مهدکودک” برای اهالی رسانه در برج میلاد روی پرده می‌رود.

همچنین در ششمین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز همانند روزهای قبل پس از نمایش هر فیلم بلافاصله جلسه پرسش و پاسخ و گفت‌وگوی منتقدان و خبرنگاران با عوامل سازنده فیلم‌ها برگزار می‌شود.

“رسوایی”، ساعت ۱۰

فیلم “رسوایی” یکی از پر سر و صداترین فیلم‌های این دوره جشنواره به کارگردانی مسعود ده‌نمکی در اولین سانس ششمین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد روی پرده می‌رود.

“رسوایی” داستان افسانه دختر بدنام محل است که مورد توجه همسایه‌ای از اهالی است به سبب بدهی‌های خود و پدرش تحت فشار و در آستانه فروپاشی کامل اخلاقی است. او پس از ربودن سفته‌های پدرش به هنگام فرار با حاج یوسف روحانی زاهد محل برخورد می‌کند. حاج یوسف در مسیر کمک به افسانه دچار مصائبی می‌شود و…

فیلم سینمایی “رسوایی” برخلاف سه‌گانه “اخراجی‌ها” روایتی اجتماعی دارد و اثری طنز به شمار نمی‌آید.

الناز شاکردوست، محمدرضا شریفی‌نیا، کامران تفتی، اسماعیل خلج، مریم کاویانی، امیر دژاکام، امیر نوری، تینا آخوندتبار، مهسا کامیابی، محبوبه بیات و ارسلان قاسمی بازیگران تازهترین فیلم مسعود ده‌نمکی می باشند.

مسعود ده‌نمکی، متولد ۱۳۴۸ در آذربایجان شرقی و فارغ‌التحصیل کارشناسی علوم سیاسی است. ده‌نمکی سه‌گانه “اخراجی‌ها”، “دار و ندار”، مستندهای “فقر و فحشا” و “کدام استقلال، کدام پیروزی” در کارنامه سینمایی خود دارد.

“من عاشق سپیده صبحم”، ساعت ۱۳/۳۰

در سانس دوم امروز برای اهالی رسانه در برج میلاد فیلم “من عاشق سپیده صبحم” به نویسندگی و کارگردانی علی کریم در بخش نگاه نو اکران می‌شود.

فیلمنامه اولین فیلم بلند سینمایی علی کریم ابتدا با عنوان “من از سپیده صبح بیزارم” مجوز ساخت گرفت اما بعد از ساخت از طرف اداره نظارت و ارزشیابی با ممیزی روبرو شد و نام آن به “من عاشق سپیده صبحم” تغییر کرد.

کارگردان “من عاشق سپیده صبحم” پیش از این فیلم‌های ویدئویی “چاله”، “کوتاه زرد آبی قرمز” و “آسانسور” را ساخته و در دو مجموعه تلویزیونی “مختارنامه” و “معصومیت از دست رفته” و فیلم سینمایی “ملک سلیمان” به عنوان دستیار کارگردان حضور داشته است.

بابک کریمی، امیر عزیزی، محمد احمدی، سیدعلیرضا علویان، مسعود ظریف و مهسا ظریف بازیگران این فیلم به تهیه‌کنندگی علی آشتیانی پور و علی کریمی می باشند.

در خلاصه داستان “من عاشق سپیده صبحم” آمده: امیر دستیار کارگردان به همراه کارگردان به لوکیشن فیلمبرداری می‌روند. در مسیر رسیدن به لوکیشن فیلمبرداری کارگردان متوجه می‌شود که دستیارش ظاهرا حال مساعدی ندارد. امیر سبب این احوالش را نخوابیدن و کار کردن بر روی یک طرح عنوان می‌کند ولی کارگردان با سماجت به عمق ماجرا پی می‌برد.

“خسته نباشید!”، ساعت ۱۶/۱۵

در سومین سانس ششمین روز جشنواره فیلم فجر “خسته نباشید!” اولین فیلم بلند سینمایی محسن قرایی، به تهیه‌کنندگی سیدرضا میرکریمی و حوزه هنری روی پرده می‌رود.

غوغا بیات، جلال فاطمی، حسام محمودی‌فرید، فرزاد باقری، رویا افشار، نگار حسن‌زاده، یداله شادمانی، بونا الخاص، علی نفیسی،‌ دانیال محمودی‌آبادی، مصطفی پورشیری، ‌روژان گلستانی و نیایش جعفری بازیگران اولین فیلم محسن قرایی می باشند.

فیلمنامه “خسته نباشید!” را محمد رضایی‌راد نوشته و داستان آن دربارهٔ یک زوج جهانگرد است که درگیر اختلافی با یکدیگر می باشند و در میانه سفر خود در ایران با موسسه جهانگردی طرف قراردادشان به مشکل برمی‌خورند. در این بین مستخدم اخراجی هتل محل سکونت این زوج به کمک پسرعمویش نقشه‌ای برای آنها می‌کشد که…

محسن قرایی، متولد سال ۱۳۶۲ در بهشهر و فارغ‌التخصیل کارشناسی معدن است.

“گام‌های شیدایی”، ساعت ۱۹/۳۰

فیلم سینمایی “گام‌های شیدایی” ساخته حمید بهمنی و تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی و محمد قهرمانی به عنوان چهارمین فیلم روز ششم در برج میلاد روی پرده می‌رود.

فیلمنامه “گام‌های شیدایی” را مرضیه خدیوی، مهدی سجاده‌چی و حمید بهمنی به صورت مشترک به رشته تحریر درآوردند و داستان آن دربارهٔ جولیا، سرباز هنگ چهارم ارتش آمریکا است که به عراق اعزام می‌شود تا گزارش‌های ویژه‌ای برای فرماندهی مستقر در آنجا تهیه کند. ورود او مصادف است با اربعین امام حسین(ع) و راهپیمایی مردم به سوی کربلا که در این میان…

محمدرضا شریفی‌نیا، لوره هنیز، جمشید هاشم‌پور، بهنوش طباطبایی، فخرالدین صدیق‌شریف، مریم کاویانی، کورش تهامی و محمدجواد جعفرپور بازیگران “گام‌های شیدایی” می باشند.

حمید بهمنی، متولد سال ۱۳۳۹ در شیراز فیلم‌های “آن مرد آمد”، “آخرین نبرد”، “گلوگاه شیطان”، “غریبه”، مستند “همیشه جاوید”، “ستاره پنهان”، سریال “دولت عشق”، “یاس‌های کوچک”، “آواز پر جبرئیل”، “ریشه در زمان”، “شهر آفتاب” و “زمانی برای خاکستر” را در کارنامه سینمایی خود دارد.

“عملیات مهدکودک”، ساعت ۲۲

“عملیات مهدکودک” به کارگردانی فرزاد اژدری نیز آخرین فیلم ششمین روز جشنواره فجر است که در برج میلاد برای اهالی رسانه اکران می‌شود.

در “عملیات مهدکودک” علیرضا خمسه، اکبر عبدی، شمسی فضل‌اللهی، حسام نواب‌صفوی، سروش صحت، مریم سعادت، فرزاد حسنی، بهنوش بختیاری، لیلا بلوکات، نرگس محمدی، شبنم فرشادجو، آفاق بهشتی، ژاکلین آواره، اصغر کردبچه، علی اسکندری، مرضیه اکبرنژاد، مجید مختارپور، طوممتازنیوزدادیان، نفیسه قدرتی و امیرحسین رستمی به همراه بازیگران خردسال کیمیا حسینی، مبینا سادات آتشی، ساینا اژدری، ایلیا مجیدی، دانیال ابوطالب، یاس نوروزی و امیرمحمد ولی‌پور نقش‌آفرینی ‌کردند.

“عملیات مهدکودک” که بخش‌هایی از آن به صورت جلوه‌های ویژه رایانه‌ای تولید شده، فیلمی در ژانر کودک است و داستان آن روایتگر چند کودک است که برای جلب توجه والدینشان دست به کار بزرگی می‌زنند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.