˝رنگ مهر˝ موسیقی تلفیقی را به رودکی می‌آورد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

گروه ˝رنگ مهر˝ موسیقی تلفیقی و ملی را در تالار رودکی اجرا می‌کند.

به گزارش ممتاز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، الهام عظیم‌زاده، سرپرست گروه “رنگ مهر”  با اشاره به اینکه کنسرتی از موسیقی تلفیقی و ملی اجرا می‌کنند، خاطرنشان کرد: این نوع تلفیق موسیقی نشان دهنده این است که ما می‌توانیم آثار کلاسیک را با سازهای سنتی کشورمان اجرا کنیم.

وی بیان کرد: کنسرت در دو بخش تلفیقی یا فیوژن در دستگاه اصفهان و موسیقی ملی در دستگاه شور است.

عظیم‌زاده افزود: در بخش اول قطعات فانتزی لزگی که تلفیقی از آثار خاچاطوریان، استاد صبا و نجیب لست با دایره و سنتور نواخته می‌شود؛ آیریلیق به همراه خواننده، رقص مجار اثر برامس همراه با همنوازی پیانو، سرناد شوبرت با همراهی پیانو و ویلن، تلفیقی از سه قطعه از آثار شوستاکوویچ، مهدی خالدی و ایرج پارسی به همراه خواننده و چارداش اثر مونتی با نواخت ویلن و پیانو تقدیم حاضران می‌شود.

سرپرست گروه “رنگ مهر” ادامه داد: بخش دوم با قطعه تابلوی کوچ در سه نمای طلوع حرکت، اطراق و غروب مقصد با همنوازی فلوت آغاز می‌شود و با درآمدی از شور به تصنیف بزم حضور می‌رسیم و با تکنوازی سنتور و آواز در محدوده درآمد، قطعه شیفته را اجرا می‌کنیم؛ سپس تکنوازی سنتور نواخته می‌شود که از مایه شور به مایه دشتی حرکت می‌کند و تصنیف صحرازده اجرا می‌شود. در ادامه قطعات شورالدشت اثر استاد جلیل شهناز و غریبانه و تصنیف قول نی و چنگ در گوشه اراک نواخته می‌شود و در ‌‌نهایت قطعه کرشمه فرود اجرا می‌شود که گوشه اراک را به پایه شور برمی گرداند.

الهام عظیم‌زاده، صفورا هنرور، مهشید فلاحی و الیکا مهران‌پور نوازندگان سنتور؛ احسان حجری، سولیست؛ نگار قیلم، نوازنده پیانو؛ ارژنگ احمدی، نوازنده تنبک، دف و دایره؛ غزاله میرزازاده، نوازنده فلوت؛ نیکتا نصری، نوازنده ویلن و مسعود سرداری، خواننده در این کنسرت هنرنمایی می‌کنند و آریا کبیری تنظیم و تلفیق قطعات را بر عهده دارد.

گفتنی است کنسرت “رنگ مهر” ۲۵ دی ماه ساعت ۲۰ در تالار رودکی اجرا می‌شود و علاقمندان به منظور تهیه بلیت می‌توانند به پایگاه اینترنتی سی گذر مراجعه کنند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.