˝زمزمه‌ها˝ با سوگنامه‌ی محمدرضا لطفی رونمایی شد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

کنسرت ˝زمزمه‌ها به آهنگسازی حمید متبسم و خوانندگی سالار عقیلی با ادای احترام و قرائت سوگنامه‌ی به محمدرضا لطفی در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی این کنسرت، تالار وحدت چهارشنبه شب ۱۷ اردیبهشت‌ماه میزبان اجرا و مراسم رونمایی از آلبوم “زمزمه‌ها” بود. در ابتدای مجری برنامه به توضیحاتی در خصوص این اثر پرداخت و با معرفی حمید متبسم و آثارش در جایگاه یک آهنگساز خبر از انتشار یافتن همزمان این آلبوم با اجرای کنسرت در تالار وحدت را داد.

حمید متبسم آهنگساز و نوازنده تار و سه تار نیز قبل از اجرای کنسرت خطاب به تماشاگران گفت: بی شک همه دوستان از درگذشت زودهنگام محمدرضا لطفی ناراحت می باشند من امشب با قرائت یک سوگنامه ادای احترامی به او خواهم داشت.

متبسم با خواندن متنی در سوگ استاد لطفی در قالب یک سوگنامه از همه مخاطبانش خواست به احترام این آهنگساز و نوازنده فقید یک دقیقه به پا خیزند و سکوت کنند.

این آهنگساز در ادامه افزود: اگر از آهنگسازی دربارهٔ اثرش پرسشی شود بهتر است سکوت کند و تاثیر کارش را در جامعه ببیند. من نیز به احترام شنوندگانم سکوت می کنم و به ارائه اثرم می پردازم.

بعد از صحبت‌های متبسم، این هنرمند همراه با سالار عقیلی و بهنام معصومی نوازنده تنبک بخش اول کنسرت “زمزمه ها” را شامل ضرباهنگ دشتی، پرواز خیال و تصنیف مهرگیاه با شعر سعدی اجرا کردند و سپس با استراحتی کوتاه گروه مضراب متشکل از امیرپویان بیگلر، پدیده احرار نژاد، آوا ایوبی، جلال امیر پورسعید: تار، بهنام معصومی: تنبک، افشین بابایی: سازهای کوبه ای، نوشین پاسدار، بهناز بهنام نیا: عود، سمیرا گلباز: سه تار،سالار عقیلی: خواننده و حمید متبسم نوازنده تار و آهنگساز به روی صحنه آمدند و مجموعه “زمزمه ها” را در پنج بخش با عنوان‌های به رنگ خواب، از آیینه خورشید، با چشمه ساران، در شبی خزانی (به یاد استاد حسن کسایی) و تا دریای تو در مایه های ماهور، دشتی ، شوشتری و همایون بر اساس اشعار عاشقانه شفیعی کدکنی اجرا کردند.

در این کنسرت که تکرار اجرای دی‌ماه گروه مضراب بود هنرمندانی چون کیوان ساکت و صدیق تعریف نیز حضور داشتند.

 انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.