˝زندگی انسان˝ در انتظار تعمیرات مولوی

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

مسعود دلخواه با اشاره به آماده بودن نمایش ˝زندگی انسان˝ برای اجرای عمومی گفت: در انتظار تعمیرات سالن مولوی هستیم که گویا بسیار پیچیده و مبهم است.

مسعود دلخواه کارگردان نمایش “زندگی انسان” به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: نمایش “زندگی انسان” را که در دست تمرین داشتیم هم برای بازبینی و هم اجرای عمومی آماده است و در انتظار تعمیرات سالن مولوی هستیم که گویا بسیار پیچیده و مبهم است.

دلخواه در ادامه افزود: از آنجایی که قصد داشتیم در بخش مرور آثار در جشنواره فجر امسال شرکت کنیم و این منوط به حداقل ۱۵ اجرای عمومی است، بنابراین باید حتما کار را به اجرای عموم برسانیم. بنابراین پیرو تاخیرات تالار مولوی با چند سالن دیگر هم صحبت کردیم که اگر تالار مولوی به این روند ادامه دهد بتوانیم این نمایش را در آنجا اجرا کنیم. فعلا قرار شده که در صورت آماده نشدن سالن مولوی از تاریخ ۱۰دی در سالن شماره دو تالار حافظ (پلاتو تجربه) اجرا برویم که ظرفیت ۸۰نفر تماشاگر را دارد البته گویا آن هم تجهیزاتش آماده نیست. امیدواریم این اتفاق بیافتد چرا که پای زحمات ۶ ماهه یک گروه در میان است.

او دربارهٔ ویژگی‌های این نمایشنامه گفت: “زندگی انسان” یک نمایشنامه اکسپرسیونیستی نوشته نیکلایوویچ آندریوف است که معروفترین نمایشنامه اکسپرسیونیستی روسیه در قرن ۲۰ است و ما با دراماتورژی آن را کوتاه کردیم. نمایش به شیوه اجرایی اکسپرسیونیستی به روی صحنه می‌رود به طور مثال کاراکترها ضرورتا دارای شناسنامه واقع‌گرایانه نیستند و نماد یک قشر و بخش از جامعه می باشند به جز انسان و همسرش که انسانند. در بازیگری، میزانسن ،گریم و غیره همه غیر رئالیستی و دارای یک ریتم شتاب گیرنده می باشند که پر از تصویرهای تئاتری است. داستان دارای ۷ اپیزود است و راجع به تولد انسان است و به بخش‌های مختلفی از زندگی انسان از جمله عشق، ازدواج، فقر، ثروت، مصیبت و مرگ می‌پردازد.

مسعود دلخواه به تعداد بسیار بازیگران روی صحنه در این نمایش اشاره کرد و گفت: در این نمایش ۲۵ بازیگر به روی صحنه می‌روند که از جمله می‌توان از محمدرضا هدایتی، صحرا فتحی، بیژن زرین، افسون دلخواه، راحیل روحانی زاده و غیره نام برد. همچنین فاطمه زعفرانی طراح صحنه و لباس و بامداد افشاری آهنگساز اثر می باشند.

انتهای پیام/
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.