˝طبقه حساس˝ پرفروش‌ترین، ˝با دیگران˝ مهجورترین فیلم های اکران نوروزی

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

آمار فروش فیلم های نوروزی تا نیمه فروردین/

آمار فروش فیلم های نوروزی تا پایان ۱۵ فروردین ماه سال جاری بیانگر نکات قابل توجهی است.

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین؛ فیلم های اکران نوروزی سال ۹۳ اکران خود را از هفته های منتهی به سال ۹۲ آغاز کردند و تا آخر فروردین ، در صورت پایین نیامدن کف فروش به اکران خود ادامه می دهند. تا به امروز فیلم “طبقه حساس” به کارگردانی کمال تبریزی پرفروش ترین و پر مخاطب ترین فیلم اکران نوروزی سال ۹۳ در سینماهای تهران و شهرستان ها بوده و فیلم “با دیگران” به کارگردانی ناصر ضمیری با کمترین فروش و تعداد سینماهای اندک لقب فیلم محجور اکران نوروزی سال ۹۳ را به خود اختصاص داده است.

در طول تعطیلات نوروزی آمار ضد و نقیضی از فروش فیلم های نوروزی به گوش می رسید و دفاتر پخش بعضی اوقات آمار غیر رسمی را اعلام می کردند.

فیلم “طبقه حساس” به کارگردانی کمال تبریزی از اولین روز اکران خود توانست فضای رقابتی با فیلم “معراجی ها” ایجاد کند و در نهایت فروش این فیلم را بگیرد و لقب پرفروش ترین فیلم اکران نوروزی را به خود اختصاص دهد. این فیلم از اولین روز اکران تا نیمه فروردین به فروشی معادل دو میلیارد و پانصد میلیون تومان دست پیدا کرده و فروش این فیلم در تهران یک میلیارد و هفتصد و بیست میلیون تومان بوده است.

آخرین ساخته مسعود ده نمکی که همه تریبون های تبلیغاتی را در اختیار گرفته است.در ایام تعطیلات نوروزی تیزر های طولانی این فیلم  لابه لای سریال های نوروزی و ساعت های مختلف در بهترین زمان از رسانه ملی پخش می شد. این فیلم با در اختیار داشتن بیلبوردهای مختلف در سطح شهر و در اختیار داشتن تیزرهای طولانی تا به امروز در شهرستان ها فروش بیشتری از تهران داشته است. فیلم مسعود ده نمکی در تهران یک میلیارد و پانصد و پنجاه میلیون تومان فروش داشته و در شهرستان دو میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون تومان فروخته است که این خود از مسائل قابل توجه در خصوص فروش این فیلم است.

“خط ویژه” مصطفی کیایی که توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم را در سی و دومین جشنواره فیلم فجر به خود اختصاص دهد ، با تعداد سینماهای محدودی که در اختیار دارد، فروش قابل توجهی داشته و توانسته است به فروش میلیاردی دست پیدا کند، این فیلم با ۱۴ سینما در تهران ۷۰۰ میلیون تومان فروخته و ۳۰۰ میلیون تومان هم به فروش شهرستان های این فیلم اختصاص دارد. این فیلم قابلیت فروش بیشتری دارد اما سینماهای محدودی در اختیار این فیلم قرار گرفته است.

“چ” آخرین فیلم ابراهیم حاتمی کیا در سینمای ایران، هم توانسته به فروش میلیاردی دست پیدا کند .این فیلم در سینماهای تهران فروشی معادل ۶۵۰ میلیون تومان داشته و در شهرستان ها نزدیک ۳۵۰ تومان فروخته که با احتساب مجموع فروش این فیلم به یک میلیارد تومان رسیده است. یکی از نکات قابل توجه درخصوص “چ” این است که این فیلم از تاریخ ۱۴ فروردین افزایش فروش داشته است و می تواند در ادامه اکران به فروش بیشتری برسد.

“با دیگران” به کارگردانی ناصر ضمیری با هفت سینما در تهران و یک سینما در شهر مشهد از اولین روز اکران تا به امروز ۵ میلیون تومان فروش داشته است. تیزرهای این فیلم از صدا و سیما کمتر پخش می گردد و تبلیغات بسیاری برای این فیلم انجام نشده است تا بتواند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.