˝فرهنگ تئاترهای تلویزیونی˝ از آرشیو صدا و سیما وارد بازار شود

۲۲م آذر ،

جهانگیریان خواستار شد:

مؤلف کتاب ˝فرهنگ تئاترهای تلویزیونی˝ از مسئولان اداره کل آموزش و پژوهش سیما در خواست کرد تدابیری اندیشیده تا این اثر در آینده نزدیک وارد بازار نشر شده و در اختیار عموم قرار گیرد.

عباس جهانگیریان مؤلف کتاب “فرهنگ تئاترهای تلویزیونی”ضمن تقدیر از عملکرد صدا و سیما در راستای چاپ این اثر به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: همکاری این عزیزان برای رساندن اثر به مرحله چاپ ستودنی است اما بهتر آنکه “فرهنگ تئاترهای تلویزیونی” در آینده نزدیک وارد بازار نشر شده و در اختیار عموم قرار گیرد.

“فرهنگ تئاترهای تلویزیونی” شامل مجموعه ای از آثار پخش شده از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۹۰ بوده که از سوی اداره کل آموزش و پژوهش سیما انتشار یافته است.

فهرست نمایش های تلویزیونی آمده در این کتاب بر پایه سال تولید چینش شده است و مؤلف نیز در آغاز آن گذری بر روند تولید تئاتر تلویزیونی داشته است.

مقدمه این کتاب را داریوش مؤدبیان نوشته و در بخشی از آن آورده است: “تئاتر تلویزیونی از گونه برنامه های تلویزیونی است و نه از انواع تئاتر به معنای صحنه ای آن. تئاتر تلویزیونی به هر شکل و نوعی که باشد بیشتر به تلویزیون تعلق دارد و به آن نزدیک تر است.”

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علیرضا بابابیگی:

    در حال حاضر یکی از آرزوهای من وارد شدن این کتاب به بازار نشر است. بعد از شنیدن انتشار این کتاب مدتها در کتابخانه های انقلاب و کریمخان و … به دنبال این کتاب بودم که از همه نه شنیدم که در نهایت با تماس با مرکز مطالعات صداو سیما متوجه شدم که این کتاب فقط برای آرشیو شخصی صداو سیماو کتابخانه ی دانشگاههای هنر منتشر شده و دست امثال من که نه دانشجوی هنر هستم و نه خواهم بودحتی از رویت این کتاب هم کوتاه خواهد ماند . خواهش من این است که لااقل این کتاب فروش اینترنتی شده و به تعداد درخواستی با تیراژ محدود چاپ شود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.