˝قلعه سفید˝، اورهان پاموک را به دنیا معرفی کرد + دانلود

۱۴فروردین۱۳،

هر روز یک رمان/ ۱۴

رمان ˝قلعه سفید˝ از معروف‌ترین آثار اورهان پاموک، نویسنده شناخته شده اهل ترکیه و برنده جایزه ادبی نوبل ۲۰۰۶ است و تاکنون به ۱۴ زبان در دنیا ترجمه شده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، اورهان پاموک در روز هفتم ماه ژوئن سال ۱۹۵۲ میلادی در شهر استانبول به دنیا آمد و به جز سه سال که در نیویورک گذراند، همیشه در استانبول زندگی کرده است. او دیپلم دبیرستان خود را از کالج روبرت گرفت و پس از اینکه سه سال در دانشگاه فنی استانبول معماری می‌خواند در سال ۱۹۷۶ میلادی از انیستیتوی روزنامه‌نگاری دانشگاه استانبول فارغ‌التحصیل شد.

پاموک از سال ۱۹۷۴ میلادی نویسندگی را به صورت حرفه‌ای و به عنوان کار اصلی خود انتخاب کرد و اولین رمانش را با عنوان “جودت بیک و پسرانش” در سال ۱۹۷۹ میلادی منتشر کرد و توانست نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند.

یک سال بعد پاموک دومین رمانش را با عنوان “خانه خاموش” منتشر کرد که این رمان جایزه رمان “مادارالی” را نصیب این نویسنده کرد و ترجمه فرانسوی این رمان برنده جایزه Prix de la decouverte europeenne در سال ۱۹۸۴ میلادی شد.

اما شهرت پاموک با انتشار یافتن رمان “قلعه سفید” در سال ۱۹۸۵ میلادی جهانی شد، بطوری‌که روزنامه نیویورک تایمز آن را با عبارت “در شرق ستاره‌ای نو طلوع کرد” به حوانندگانش معرفی کرد و تاکنون به ۱۴ زبان در دنیا ترجمه شده است.

رمان‌های “کتاب سیاه”، “زندگی نو” و “چهره پنهان” از دیگر آثار اورهان پاموک می باشند که در سال ۲۰۰۶ میلادی جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد.

رمان “قلعه سفید” نوشته اورهان پاموک را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

انتهای پیام/
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.