˝مجسمه های کشف شده˝ به نمایش در می آیند

۲۱ام بهمن ،

گالری ساربان از روز جمعه ۲۷ بهمن ماه به مدت ۱۰ روز میزبان نمایشگاهی از تازهترین مجسمه های سعید لزرجانی است.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین؛ نمایشگاه “مجسمه های کشف شده”سعید لزرجانی شامل ۶۰ اثر از این هنرمند است که با شاخه و ریشه های درختان خلق شده اند.

به گفته لزرجانی؛ آن چه سبب پیدایش و خلق اثری تازه و پایا می گردد، نوعی دیگر دیدن و نوعی دیگر اندیشیدن است که از گستره ی بایدها و دیرینگی قبل است، آثار خلق شده حاصل نگاه من به طبیعت است،آن ها را نساخته ام ،کشف شان کرده و در پیکرشان جان دمیده ام.

برای دست یابی به “هنر ناب” که خارج از هرگونه بایدهاست به طبیعت نگاه ویژه ای داشته ام. حاصل این ژرف نگری ارائه شیوه تازهی است که در خلق اولیه آن هیچ تفکری حضور ندارد. این شیوه کار ،محصول فرم های از پیش طراحی شده نیست که نتیجه تحقیق و دانش تجسمی ما یا دیگران باشد که از روند و رشد ساختاری اثر و پایان آن آگاه باشیم.

وی افزود: هنرناب نتیجه ارتباط و درک تجسمی ام ،با لحظه پیدایش است و بداهگی، سبب جلوگیری از خلق اثری تصنعی و تکراری می گردد؛ اثری هنری بدون گذر از هزارتوی پیچ در پیچ تکرار و تقلید؛هنری گره خورده با پیدایش و کشف؛ زیرا بر این باورم که عمل آفرینش محصول داده ها و داشته های فرم ها و شکل های پنهان طبیعت است که پندارهای رشد کرده در نهادم آن ها را می یابد و به واسطه بصری انتقال می دهد و اثر تجسمی خلق می گردد.

سعید لزرجانی متولد ۱۳۳۳ رودسر است و ۳۵ سال است در زمینه های طراحی،نقاشی و مجسمه فعالیت مستمر دارد.
او برگزیده طرح منتخب(علم و ایمان) میدان فرهنگ رشت، برگزیده طرح منتخب شهرداری تبریز،برگزیده طرح منتخب (لاله) اداره کل ارشاد اسلامی تبریز،نمایشگاه نقاشی گروه هنرمندان برگزیده گیلان-باکو آذربایجان،طراحی و اجرای حجمی میدان شهرداری رودسر،طراحی ترکیب حجمی میدان شهرداری رامسر،طراحی و اجرای تندیس “شهیدان گمنام” رودسر،اولین دوسالانه مجسمه “موزه هنرهای معاصر” را در کارنامه کاری خود دارد.

او تاکنون نمایشگاه انفرادی متعددی برپا کرده است.

نمایشگاه “مجسمه های کشف شده “عصر جمعه ۲۷ بهمن از ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می گردد و تا ۷ اسفند ماه همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برپاست علاقه مندان می توانند برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک هشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/ ۳۲/۳۱


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.