˝نوای نور˝ از مشترکات موسیقی ایران و اروپا می‌گوید

۲۵ام بهمن ،

دومین روز از جشنواره در خانه هنرمندان با پخش فیلم های مستند موسیقی « پروژه تهران –پاریس» و «نوای نور» آغاز می گردد .

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر « پروژه تهران –پاریس» محصول ایران و به کارگردانی افشان مهران است . این مستند ۵۴ دقیقه ای نگاهی دارد به تجربه اجرای همزمان دو گروه موسیقی ایرانی و فرانسوی که یک گروه موسیقی سنتی ایرانی و یک گروه موسیقی جاز فرانسوی در آخرین شب بهار در فرهنگسرای نیاوران اجرا داشتند . طبق برنامه قرار بود هر کدام از این گروه ها اجرای خود را جداگانه روی صحنه ببرند و در انتها قطعه ای را هماهنگ با هم اجرا کنند ، اما ارتباط صمیمی بین اعضای دو گروه سبب شد تمام برنامه را به صورت هماهمنگ اجرا کنند و این اتفاق تمرینات و بداهه نوازی های جالبی را در پی داشت .

مستند دومی که در در این روز نمایش داده می گردد، “نوای نور” ، محصول ایران است. این فیلم که کارگردانی آن را کریستف رضاعی به عهده داشته نگاهی دارد به گروه نور که در سنتهای موسیقایی ایران و عهد قدیم اروپا به دنبال پیدا کردن مشترکات این دو فرهنگ است. از نکات جالب دربارهٔ این گروه این است که آنها آلبوم اول خود را به جای استودیو در یک مکان تاریخی ، در قلعه ۱۶۰۰ ساله اردشیر بابکان ضبط کردند .

‌ بخش فیلم‌های مستند موسیقی با ۹ فیلم از ۲۵ بهمن تا اول در ساعت ۱۰:۳۰ در خانه هنرمندان برگزار می گردد. ورود برای عموم آزاد است.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.