˝هرای˝ موسیقی نواحی شرق ایران را نواخت

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

گروه موسیقی ˝هرای˝ عصر جمعه در سالن شماره ۴ سالن همایش‎های برج میلاد و در بخش رقابتی موسیقی کلاسیک ایرانی برنامه خود را اجرا کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از هنرآنلاین، نسترن ابوالحسن زاده قوچانی؛ سرپرست گروه موسیقی مقامی “هرای” از مشهد در گفت‌وگو با ستاد خبری پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت دربارهٔ اجرای این گروه در بخش رقابتی موسیقی کلاسیک ایرانی گفت: ما آمادگی اجرای پنج قطعه را داشتیم که به سبب محدودین وقت تنها سه قطعه تفنگ اقتدار، ایران زیبا و خلیج فارس را اجرا کردیم.

وی دربارهٔ گروم موسیقی “هرای” نیز توضیح داد: گروه موسیقی ما از سال ۸۴ تاسیس شد و به صورت حرفه‎ای از سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز کرد و از همین زمان تا کنون ۱۴ عنوان کشوری و بین‌المللی دارد که از میان آنها می‏توان به برگزیده دو دوره جشنوراه موسیقی جوانان، دو دوره پیاپی برگزیده جشنواره خنیاگران انقلاب اسلامیاشاره کرد. این اولین دوره است که در جشنواره موسیقی مقاومت شرکت می‏کنیم و امیدواریم جایزه این جشنواره را نیز به دیگر جایزه‎های گروه اضافه کنیم.

سرپرست گروه”هرای” دربارهٔ جشنواره موسیقی مقاومت نیز گفت: موضوع بسیار خوب است، مادامی که جشنواره‎های موضوعی در ایران برگزار شود مشخص خواهد شد که چه کسی هنرمند است و چه کسی نیست. ما نزدیک سه سال است که روی ابیات وطنی و آنچه نشان مرزداری مردم ماست کار می‏کنیم. وقتی ما فرهنگمان را پاس داشتیم خود به خود مرزهای ما مرزداری می‎شود و وقتی به فرهنگ اهمیت ندهیم تهاجم فرهنگی ما را نابود خواهد کرد.
 

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.