˝پردیس˝ با نوازندگان ایرانی را دوست دارم

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

گفت‌وگوی مشروح هنرآنلاین با سالار عقیلی/

سالار عقیلی معتقد است،پروژه ˝پردیس˝ با نوازندگان ایرانی جذابیت بیشتری دارد و این نوازندگان ایرانی می باشند که حال و هوای این پروژه را رسمیت و شخصیت می‌بخشند.

به گزارش ممتاز به نقل از هنرآنلاین، سالار عقیلی از میان چند خواننده جوان بهترین گزینه برای حمید متبسم بود تا پردیس را به بهترین شکل ممکن اجرا کند. این خواننده با صدای پخته ای که دارد می تواند دلهای بسیاری را به تسخیر در آورد، این را حمید متبسم می گوید که همین سبب انتخاب او از میان چند خواننده جوان برای این اجرا شده است.

عقیلی “پردیس” را اتفاق خوبی برای موسیقی ایرانی می داند و همین طور همکاری با حمید متبسم و بردیا کیارس را تجربه خوبی در زندگی و کارنامه هنری خود خود عنوان می کند. خبرنگار موسیقی هنرآنلاین با وی دربارهٔ چگونگی حضورش در پروژه «پردیس» گپی کوتاه زده است:

حضور شما در پروژه پردیس چگونه اتفاق افتاد؟ شما خواننده موسیقی سنتی میباشید، در صورتی که می شد از خواننده دیگری در همین ژانر و حتی خواننده های ژانرهای دیگر نیز استفاده شود.

جرقه این کار از یک سال و نیم، دوسال پیش زده شد. همان وقتها بود که من با آقای متبسم در این باره و دربارهٔ حضور در این پرو‍‍ژه صحبت کردیم. در ابتدای امر این یک پرو‍‍ژه بود به نام “پردیس” که آقای متبسم در آن چند آهنگ برای من ساخته بودند که ما با هم در گروه “مضراب” آنها را اجرا کرده بودیم. این گرو یک گروه ۶-۷ نفره با سازهای سنتی بودیم که در آلمان اجرای برنامه می کردیم و در چند کشور دیگر نیز نظیر آلمان و اطریش و هلند و … کنسرت برگزار می کردیم.

بعد از برگزاری این کنسرت ها آقای متبسم گفتند که می خواهند این کار را در لندن و بروکسل نیز احرا کنند. به همین منظور از نوازنده های خارجی، آلمانی، هلندی و بعضا ایرانی نیز استفاده کردند و این کنسرت در جاهای مختلف برگزار شد. در واقع ما این کنسرت و تمریناتش را از اینجا آغاز کردیم که در نهایت برای اجرا به کدگون هال لندن رفتیم و به اجرای برنامه پرداختیم. یک شب کنسرت موفق در آنجا داشتیم که با استقبال خوبی مواجه شد. کنسرت به صورت همزمان از چند شبکه خارجی پخش شد و بازتاب بسیار خوبی داشت. مردم هم بسیار از آن استقبال کردند. بعداز آن دوستان مشغول جمع کردن گروه بودند و در نهایت مشغول همکاری با ارکستر مجلسی تهران شدیم. این ارکستر که ماحصل همکاری با آن را در اجرای پروژه پردیس دیدید. این ارکستر یکی از ارکسترهای بسیار خوب است که فعالیتهای خوبی انجام داده است هرچند به شکل خصوصی فعالیت می کند.

همکاری با آقای متبسم چگونه تجربه ای را برای شما رقم زد؟

سال قبل با آقای متبسم در برج میلاد تهران کنسرت داشتیم. همان زمان، طی صحبتی، گفتند قرار است این پروژه را به تهران بیاورند و اجرا کنند. گفتند که تصمیم دارند این کار را با نوازنده های ایرانی اجرا کنند. به هرحال دوست داشتند با حضور نوازنده های ایرانی و حس و حال ایرانی این پرو‍‍ژه اجرا شود که کار رنگ و بوی ایرانی به خود بگیرد و فضای ایرانی داشته باشد .چون بر این باور است که نوازنده های ایرانی این کار را با حس و حال ایرانی بهتر در می آورند و بهتر از پس اجرای آن بر می آیند. من نیز این پروژه را با نوازنده ها و با حس و حال ایرانی دوست دارم. این نوازندگان ایرانی می باشند که حال و هوای این پروژه را رسمیت و شخصیت می بخشند.  این پروژه تمام آهنگهایش از ساخته های آقای حمید متبسم است که با اشعار مولانا و حافظ ومهدی اخوان ثالث و همچنین رضا متبسم برادر آقای متبسم است که قطعه شقایق که کاری بسیار زیباست؛ از سروده های ایشان است. خوشحالم که استتقبال خوبی از این اجرا شد. من خودم به عنوان یک مخاطب خارجی همیشه از کارهای آقای متبسم استقبال می کردم و دوست داشتم با ایشان همکاری کنم و خوشحالم که این اتفاق برایم افتاد.

فرآیند این همکاری از این مثلث چه شد؟ به نتیجه ای که می خواستید دست یافتید؟

خیلی خوب بوده بخصوص با حضور دوست و هنرمند عزیزی همچون بردیا کیارس عزیز. ایشان رهبری بسیار مسلط و توانا می باشند. ما از قدیم با هم آشنا هستیم. ایشان از هنرجوهای هنرستان ملی بودند و موزیسین بسیار خوب و حرفه ای می باشند که رهبری را در خارج از ایران خواندند و ادامه دادند و در حال حاضر هم ارکستر مجلسی را اداره می کنند. به هر حال این اتفاقات، همگی بر روی اصول و حساب و کتاب بوده است و بی سبب نیست که آقای متبسم ایشان را برای رهبری این پروژه انتخاب کرده اند. من سر تمرین ها می دیدم که ایشان چقدر زحمت می کشیدند و از ارکستر کار می کشیدند و صدا می گرفتند. من با ارکسترهای بسیاری کار کرده ام. ایشان واقعا بسیار بسیار خوب کار کرده و کار می کنند و ارکستر را بسیار خوب رهبری می کنند. ایشان بسیار حرفه ای می باشند و من برای اولین بار است که در چنین ترکیبی حضور داشتم. این برنامه بازتاب خوبی داشت. همکاری بسیار خوب و ارزشمندی است. این همکاری را بسیار دوست دارم. به نقل از ای ایشان مو را از ماست خارج می کشند.

شما پیش از این از انتشار یافتن پنج آلبوم خود در بازار موسیقی خبر داده بودید اما گویا یکی از آنها در اینترنت پخش شد و هم اکنون در اینترنت موجود است.

متاسفانه این اتفاق افتاده است و آلبوم “یارمست” بی آنکه بخواهم کاملا غیر مترقبه به دست مخاطبانم رسید. این اتفاق بسیار ناخوشایند بود و من واقعا متاسفم که هنوز از این دست اتفاقات می افتد.

آلبومهای دیگر چطور؟ با چه کسانی همکاری کرده اید و قرار است چه زمانی منتشر شوند؟

“میخانه خاموش” یکی از این آلبومهاست که آهنگسازی آن را سعید فرج پوری به عهده داشته است که با همراهی گروه دستان بوده و قرار است به زودی روانه بازار موسیقی شود. آلبومی دیگر که آهنگسازی آن را استاد فرهاد فخرالدینی انجام داده اند، هم اکنون آماده انتشار یافتن دارم که مجموعه ای از آثاری است که در کنسرت مهرنوازان به اجرا در آمده بود. همچنین مجموعه ای از آثارم به آهنگسازی نوید دهقان را که پیش از این روی صحنه اجرا کرده بودیم به صورت دی وی دی منتشر خواهیم کرد. آلبومی دیگر به آهنگسازی پیمان خازنی در دست انتشار یافتن دارم که در آینده نزدیک شاهد انتشار یافتن آن هستیم.

 پایان پیام/۴۳


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.