˝گذشته˝، برنده جایزه اصلی داوران کلیسای جهانی کن شد

۰۵خردادماه،

فیلم ˝گذشته˝ تازهترین ساخته سینمایی اصغر فرهادی، کارگردان سرشناس کشورمان، جایزه اصلی داوران کلیسای جهانی شصت‌وششمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم کن فرانسه را از آن خود کرد.

به گزارش هنرآنلاین، در حالیکه تنها یک روز بیشتر تا زمان اعلام برندگان نهایی نخل طلای فستیوال کن باقی نمانده، فیلم “گذشته” ساخته اصغر فرهادی و تهیه‌کنندگی کمپانی فرانسوی ممنتو فیلمز توانست جایزه اصلی داوران کلیسای جهانی این فستیوال را از آن خود کند.

داوران کلیسای جهانی همچنین از “عسل” ساخته والریا گولینو از ایتالیا و فیلم ژاپنی “مثل پدر، مثل پسر” ساخته هیروکازو کوره ادا از ژاپن تقدیر کردند.

به نوشته ورایتی، الکساندر ماله‌گی تهیه‌کننده فیلم”گذشته” ضمن ابزار خوشحالی از دریافت این جایزه، گفت: جایزه کلیسای جهانی اولین جایزه سینمایی فیلم “جدایی نادر از سیمین” بود و پس از آن موفقیت‌های پی در پی آن فیلم آغاز شد. امیدوارم این بار نیز این جایزه آغازی برای موفقیت‌های بعدی فیلم “گذشته” باشد و همان مسیر را طی کند.”

“گذشته” داستان مردی به نام احمد با بازی علی مصفا است که بعد از چهار سال از ایران به فرانسه باز می‌گردد تا مراحل نهایی طلاق از همسرش ماری (برنیس بژو) را تمام کند، غافل از اینکه او هم اکنون با مرد دیگری به نام سمیر (طاهر رحیم) در ارتباط است و قصد ازدواج با او را دارد.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.