آئین افتتاح سنتی پسندیده و ایده ای قابل تامل است

۶ م دیماه ،

رضا گوران: آئین افتتاح مهمترین اجرای یک نمایش، سنتی پسندیده و ایده ای درخور و قابل تامل است که در تمامی نقاط دنیا نیز کاربرد دارد.

 به گزارش هنرآنلاین،رضا گوران کارگردان نمایش «هملت» در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر با اشاره به کلیت این نمایش و دلایل اجرای آن در سالن استاد سمندریان گفت: حدود دوسال است که می خواستم نمایش هملت را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببرم و با توجه به نوع سالن و مخاطب و همچنین برنامه ریزیهای دقیق و منسجمی که در این مجموعه وجود دارد، سالن استاد سمندریان را برای اجرای این نمایش انتخاب کردم.

گوران ادامه داد: برای اجرای نمایش هملت ایده هایی در ذهن داشتم تا بتوانم در اجرای این اثر از عوامل خودآگاه و ناخوداگاه ایرانی استفاده کنم که متعلق به جامعه ایرانی باشد و در طراحی صحنه های این نمایش نیز سعی کردیم تا با استفاده از نور و رنگ های ایرانی، فضاهای ذهنی را بوجود آوریم که تاریخ و جغرافیا را از تمامیت اثر حذف کند در عین اینکه بتوان همان تاریخ و جغرافیا را در اثر ملاحظه کرد.

کارگردان نمایش «ابرهای پشت حنجره» با اشاره به برگزاری آئین افتتاح نمایش در تماشاخانه ایرانشهر خاطرنشان کرد: تماشاخانه ایرانشهر مجموعه ای منظم است که همواره احترام به مخاطب را در دستور کار دارد و به عقیده من آئین افتتاح نمایش، مهمترین اجرای یک نمایش و سنتی پسندیده و ایده ای درخور و قابل تامل است که در تمامی دنیا نیز از آن استفاده می گردد.

این کارگردان در پایان با اشاره به حضور بازیگران سینما و تلویزیون در تئاتر یادآور شد: چهره های سینمایی اگر بازیگر نباشند به هیچ وجه نمی توانند در تئاتر دوام بیاورند اما بسیاری از بازیگران مطرح و نامی سینما و تلویزیون توانسته اند در تئاتر نیز بازی های درخشان و قابل توجه ای را از خود به یادگار بگذارند.

گفتنی است، نمایش هملت با بازی هنرمندانی چون آتیلا پسیانی، صابر ابر، ستاره پسیانی، داریوش موفق و شیرین فرشباف هر روز به استثناء روزهای شنبه در سالن استاد سمندریان مجموعه تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود.

علاقمندان برای تماشای این نمایش می توانند از طریق پایگاه اینترنتی تماشاخانه ایرانشهر به نشانی اینترنتی www.tamashakhaneh.ir نسبت به خرید و یا رزرو بلیط اقدام نمایند.

انتهای پیام/۵۳


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.