آبان قرمز برای بورس رقم خورد/بازدهی ۲۰،۲ درصدی بورس

۰۵م آذر ،

4-118.jpg

بورس اوراق بهادار تهران که مهر تاریخی خود را با ثبت رکوردهای تازه و کسب بازدهی ۱۴ درصدی به پایان برده بود،آبان ماه از روند پر شتاب خود کاست و دوم ماه پاییز را با افت متغیرهای مهم خود پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بورس اوراق بهادار تهران بر خلاف مهر ماه،دومین ماه پاییز را با افت اندک اما محسوس تمامی متغیر های خود سپری کرد و آبان قرمز را در کارنامه خود ثبت کرد.

به این ترتیب در دومین ماه پاییز ارزش معاملات ۹ درصد، حجم معاملات ۱۳ درصد، دفعات معاملات ۳ درصد،تعداد خریداران ۷ درصد کاهش یافت و در مقابل دماسنج بازار سرمایه با رشد ۳،۱ درصدی مواجه شد و به ۳۱ هزار و ۱۴۰ واحد رسید.

بر این اساس طی ۲۱ روز معاملاتی آبان ۷ هزار و ۳۱۹ میلیون سهم به ارزش ۲۲ هزار و ۶۷۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت؛همچنین ۵۷۲ هزار و ۶۴۱ دفعه معاملاتی صورت گرفت و تعداد خریداران به ۱۷۵ هزار و ۱۸۳ نفر رسید.

همچنین در این ماه قرارداد آتی سهام معامله نشد و ارزش و حجم معاملات اوراق اختیار فروش تبعی نیز با کاهش ۹۰ درصدی همراه شد.ارزش و حجم اوراق مشارکت نیز ۳۶ درصد کاهش یافت.

اما علی رغم کاهش ارزش و حجم معاملات و نیز تعداد خریداران،شاخص کل بورس از رشد پر شتاب خود در مهر ماه کاست و به آرامی رشد کرد به طوری که در این ماه ۹۲۹ واحد معادل ۳،۱ درصد افزایش یافت و از ۳۰ هزار و ۲۱۱ واحد به ۳۱ هزار و ۱۴۰ واحد رسید.

با این اتفاق بازدهی بازار سرمایه افزایش یافت و به ۲۰،۲ درصد از ابتدای سال تا کنون رسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.