آبروی اسلام به دست شما روحانیون است

امام خمینی(ره) پس از شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب که در هفتم تیر سال ۶۰ به دست منافقان رخ داد فرمودند: آنها تکلیف خودشان را عمل کردند و به شهادت رسیدند. خدا همه را رحمت کند. ما که هستیم، تکلیفمان چی هست؟ در این وقتی که ما واقع شده‏ایم و همه قدرت های خارجی مخالف ما هستند و در داخل هم می‏بینید که این انگل ها هستند و خزیده‏اند در سوراخ‏ها، لکن خرابکاری می‏کنند، ما الآن وظیفه‏مان چی است؟

ما وظایف زیادی داریم و شما آقایان علما و اهل علم در سرتاسر کشور وظایفتان بیشتر است. مسوولیتتان بیشتر است، برای اینکه شما وضعتان و مشی‏تان نمایشگر این است که ما نماینده انبیا هستیم. شما اشتغالتان و لباستان، همه حکایت از این می‏کند که این جمعیت نماینده اسلام هستند. کسی که نماینده اسلام است، وظیفه‏اش بسیار خطیر است. همه قشرها در هر جا هستند، وظیفه‏شان بسیار است، لکن در بین همه، شما وظیفه‏تان بیشتر است. ماها وظیفه‏مان بیشتر است.

ماها اگر – خدای نخواسته – یک خطایی، یک اشتباهی بکنیم، این پای نماینده پیغمبر اکرم و اسلام حساب می‏شود. آبروی اسلام به دست شماست. روحانیونی که در قوه قضاییه و مشغول قضاوت هستند یا مشغول یک کار دیگری هستند، اینها وظیفه‏شان زیادتر از دیگران است. اگر – خدای نخواسته – یک قضاوتی بر خلاف حق واقع بشود – و لو اشتباه – این منعکس می‏شود که اینها دارند خرابکاری می‏کنند.

** بخشی از بیانات امام خمینی(ره) در جمع روحانیون تهران در ۱۰ تیر سال ۱۳۶۰

فراهنگ ** ۱۰۰۳ ** ۱۵۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۴۴۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.