آبه: ملت ژاپن قوی‌تر ظاهر خواهند شد

۲۱م اسفند ،

نخست وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) در دومین سالگرد زلزله مهیب این کشور متعهد شد که روند بازسازی‌های ناشی از زلزله عظیم، سونامی و بحران هسته‌ای را سرعت ببخشد. وی قول داد ملت ژاپن در برابر بدترین فاجعه این کشور از زمان جنگ جهانی دوم، قوی‌تر ظاهر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، زلزله ۹ ریشتری دو سال پیش در ساعت ۲:۴۶ بعد از ظهر روی داد که سبب راه انداختن امواج سونامی به ارتفاع ۳۰ متر (۱۰۰ فوت) شد. حدود ۱۹ هزار نفر جان خود را از دست دادند و حدود ۳۱۵ هزار نفر به سبب ساطع شدن تشعشات هسته‌ای نیروگاه اتمی تخریب شده فوکوشیما بدون راه گریز باقی ماندند.

دیوارهایی از آب که ۱۳ متر ارتفاع داشتند نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در هم شکستند، ژنراتورهای اصلی تامین برق و پشتیبان را تخریب کردند و سیستم خنک کننده نیروگاه را از کار انداختند. سه رآکتور نیز در بدترین رخداد اتمی دنیا از زمان “چرنوبیل” در سال ۱۹۸۶ ذوب شدند.

شینزو آبه، اول وزیر ژاپن امروز گفت: نیاکان ما بر مشکلات بسیاری فائق آمدند و هر بار قوی تر ظاهر شدند. ما نیز دوباره عهد می‌بندیم که از آنان درس بیامویم و در حالی که دست در دست یکدیگر داریم به سمت جلو حرکت کنیم.

دو سال پس از این فجایع، بازسازی مناطق آسیب دیده هنوز ناقص است و حدود ۳۰۰ هزار نفر هنوز در خانه‌های موقت زندگی می‌کنند.

نیروگاه “فوکوشیما دائیچی” به حالت ثبات برگردانده شده، اما از کار انداختن رآکتورهای تخریب شده آن دهه‌ها به طول خواهد انجامید و میلیاردها دلار خرج در بر خواهد داشت.

آبه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت، وی بازسازی مناطق تخریب شده را سرعت خواهد بخشید.

وی گفت: بازسازی نبرد علیه زمان است. کابینه آبه با به کارگیری یک به یک سیاست‌ها بازسازی‌ها را ارتقا خواهند داد، به گونه‌ای مردم بتوانند آن را واقعا حس کنند.

آبه بودجه بازسازی را تا ۲۵ تریلیون ین افزایش داده در حالی که دولت پیشین طی ۵ سال ۱۹ تریلیون ین به این مساله اختصاص داده بود.

آبه در حالی که سیاست‌ها را به سمت احیای اقتصادی سوق می‌دهد، قصد دارد رآکتورهای هسته‌ای از کار افتاده را اگر دارای استانداردهای ایمنی تازه باشند، دوباره به کار بیندازد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.