آبونمان به قبوض گاز بازگشت/ راه اندازی سامانه مدرن ۱۹۴ از هفته آینده

۱۰م دیماه ،

مدیرعامل گاز استان تهران گفت: با دستور سازمان هدفمندسازی یارانه ها هزینه آبونمان به قبوض گاز خانگی باز گشت.

به گزارشممتازنیوز، یعقوبعلی حسین نیا در نشست خبری دربارهٔ آخرین وضعیت بار مالی قبوض گاز زمستانی مشترکان خانگی گفت: آن دسته از مشترکانی که در ۲۴ ساعت شبانه روز حدود ۱۱ متر مکعب و ماهانه ۳۳۰ متر مکعب گاز مصرف کنند، با دریافت قبوض سبز باید حدود ۱۵ هزار تومان برای مصرف گاز پرداخت کنند.

مدیرعامل گاز استان تهران همچنین با تاکید بر اینکه آن دسته از مشترکان گاز خانگی که در سطح استان تهران و البرز روزانه بین ۱۱ تا ۲۰ مترمکعب و ماهانه بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ متر مکعب گاز مصرف می‌کنند، قبوض زرد دریافت خواهند کرد، تصریح کرد: بار مالی این دسته از مشترکان گاز خانگی در هر قبض صورت حساب صادر  شده بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان محاسبه می گردد.

وی با تاکید بر اینکه آن دسته از مشترکانی که ماهانه بیش از ۳۰۰ متر مکعب گاز مصرف کنند، قبض قرمز دریافت خواهند کرد، اظهار داشت: برای این دسته از مشترکان هم قبوضی با بار مالی بیش از ۳۰ هزار تومان صادر خواهد شد.

حسین نیا با یادآوری اینکه هم اکنون شهرهای مختلف استان تهران و البرز در اقلیم آب و هوایی یک و دو قرار دارند، بیان کرد: به استثنای شهرهای دماوند و فیروزکوه سایر شهرهای استان تهران و البرز در اقلیم دو بوده و اگر مشترکان این شهرها ماهانه ۳۰۰ متر مکعب گاز مصرف کنند، با قرار گرفتن در پله اول یا دوم به ازای هر مترمکعب گاز ۳۰ تومان باید پرداخت کنند.

حسین نیا با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۴ درصد قبوض گاز استان های تهران و البرز سبز بوده است، تاکید کرد: در این مدت ۱۴ درصد قبوض به رنگ زرد و تنها ۲ درصد قبوض به رنگ قرمز صادر شده است.

مدیرعامل گاز استان تهران دربارهٔ اضافه شدن مجدد آبونمان در قبوض گاز مشترکان شهری و روستایی گفت: در مقطعی از سال قبل با دستور سازمان هدفمندی یارانه ها آبونمان از قبوض گاز مشترکان خانگی و شهری حذف شد که مجددا از ابتدای مهر ماه امسال هزینه آبونمان در قبوض گاز مشترکان با دستور سازمان هدفمندی یارانه ها محاسبه می گردد.

وی با اشاره به این موضوع که هزینه آبونمان قبوض گاز مشترکان خانگی شهری و روستایی صرف تعمیر، نگهداری شبکه انتقال، توزیع تغذیه گاز می گردد، یادآور شد: همچنین در هر صورت حساب صادر شده گاز به ازای هر مشترک خانگی، شهری و یا روستایی مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان آبونمان دریافت می گردد.

مدیرعامل گاز استان تهران همچنین از صدور قبوض الکترونیکی در شرکت گاز خبر داد و گفت: شهروندان با ارسال شمار پانزده رقمی قبوض گاز به شماره ۲۰۰۰۱۷۰۴ می توانند از مبلغ مصرفی گاز خود اطلاع پیدا کنند.

وی تصریح کرد: سامانه با دریافت شماره قبوض بلافاصله مبلغ پرداختی، شماره قبض، شناسه و مهلت پرداخت ارسال می شود و این موضوع  کارمزد ندارد.

حسین نیا تاکید کرد: امیدواریم قبوض الکترونیکی جای قبوض کاغذی را بگیرد.

وی از راه اندازی سامانه تازه ۱۹۴ امدادگاز در سطح استان تهران خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه پاسخگوی شبانه‌روزی سرعت دریافت اطلاعات، مشکلات و چالش‌های مشترکان گاز در سطج استان تهران و البرز تسریع و تسهیل می‌شود.

حسین نیا در ادامه در تشریح مهمترین راهکارهای کاهش بار مالی قبوض گاز مشترکان خانگی گفت: نصب و راه اندازی سامانه های هوشمند و مرکزی موتورخانه منجر به کاهش ۲۰ درصدی مصرف گاز منازل و ساختمان ها می گردد.

وی همچنین خواستار نصب شیر ترموستاتیک در رادیاتورها شد و افزود: نصب شیشه دو جداره، استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با رتبه انرژی A,Bو استفاده از پوشش مناسب منجر به کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی مصرف گاز خواهد شد.

مدیرعامل گاز استان تهران با تاکید بر اینکه هر گونه استفاده از شومینه به عنوان یک سامانه گرمایشی در ساختمان ها پیشنهاد نمی شود، تصریح کرد: شومینه منجر به افزایش مصرف گاز و انتشار یافتن گسترده دی‌اکسید کربن در محیط ساختمان ها و منازل شده که به شدت خطرآفرین است.

وی با اعلام اینکه در سال جاری هیچگونه افت فشار و یا قطعی گازی در سطح استان تهران و البرز حاصل نخواهد شد، اظهار داشت: با این وجود ضمن درخواست نسبت به مصرف بهینه خواستار رعایت موارد ایمنی در مصرف اگز توسط مشترکان خانگی و تجاری هستیم.

حسین نیا با تاکید بر اینکه سال قبل به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت بهره مند از گاز ۵ نفر دچار اتفاق شده اند، عامل ۶۵ درصد حوادث گازی را استفاده از دودکش‌های غیراستاندارد عنوان کرد.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون استان های تهران و البرز با مصرف روزانه بیش از ۱۰۷ میلیون متر مکعب گاز ۲۱ تا ۲۲ درصد گاز تولیدی کشور را مورد استفاده قرار می دهند.

مدیر عامل شرکت گاز استان تهران در خصوص گازرسانی به نیروگاه‌های حاشیه تهران افزود: وضعیت مصرف گاز ۶ نیروگاه حاشیه استان تهران ۹ میلیون متر مکعب در روز است که هم اکنون ۳۰۰ هزار متر مکعب گاز به این نیروگاه‌ها تحویل داده می گردد.

حسین نیا با رد هرگونه محدودیت در گازرسانی به صنایع عمده استان های تهران و البرز خاطر نشان کرد: با هماهنگی وزارت نفت، نیرو، صنعت معدن و تجارت، مصرف و گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها مدیریت می گردد.


خبرگزاری انتخاب |
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.