آب مروارید افزایش فشار چشم را به دنبال دارد

۱۷م آذر ،

امروزه آب مروارید با ملاحظه عدسی کدرشده توسط دستگاه های چشم پزشکی صورت می پذیرد که در صورت مراجعه نشدن زود هنگام به پزشک سبب بروز مشکلات بینایی از جمله فشار چشم در بیماران می گردد.

محسن بهمنی کشکولی، فوق تخصص جراحی های پلاستیک و ترمیم چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اگر آب مروارید در زمان لازم به سرعت درمان نشود سبب بالا رفتن فشار چشم و از بین رفتن بینایی می گردد.

وی در ادامه افزود: در روش تازه آب مروارید می توان با لنز تازهی که در بازار موجود بوده مزد هم دید دور داشته باشد هم دید نزدیک که این لنزها به عنوان لنزهای چند دیده معروف بوده که مشکل دید از فواصل مختلف را مرتفع می کند.

وی در ادامه بیان کرد: نوع دیگری از کارهای تازهی که می توان انجام داد لنزهایی می باشند که استیگمات فرد را هم پوشش می دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: لنزهایی که در قبل کاربرد داشته تک دیده بود به این صورت که یا دور و یانزدیک دیده بود در صورتی که لنزهای تازه که چند دیده نامگذاری شده اند فرد را قادر می کند دورو نزدیک را با هم ببیند که فقط در اشخاص خاصی قابل استفاده بوده که پس از معاینات چشم پزشکی مشخص می گردد.

وی یکی از عوارض مهم جراحی آب مروارید را عفونت بیان کرد و افزود: این عارضه به ندرت رخ می دهد که فرد پس از عمل جراحی در صورت بروز هر گونه علائمی از جمله کاهش بینایی، درد، قرمزی چشم هر چه سریع تر به جراح مراجعه کرده تا با آنتی بیوتیک مورد نیاز از عفونت و صدمه به چشم جلوگیری شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروزه جراحی های بینایی کم خطر و بسیار تاثیر گذار بوده و مشکلات بینایی به ایجاد نمی کند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.