آب مناطق محروم با انرژی خورشید گرم و شیرین می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، پروفسور کردوانی در همایش روز جهانی گردشگری که امروز در تالار عطار کاخ موزه سعدآباد برگزار شد گفت: ایران از نظر انرژی در مقام ۵ کشور برتر دنیاست چون منابع طبیعی پایداری دارد. انرژی امواج دریا و انرژی آب، انرژی فسیلی نمونه‌ای از آن است. برخی می‌گویند که چون انرژی فسیلی هوا را آلوده می‌کند به سمت برق برویم در صورتی که این طور نیست بر ق هم آلوده کننده است چون مرکز تهیه آن آلوده است اما برق آفتاب، امواج و باید سالمتر هستند.

وی گفت: این همه هتل در جزیره‌های کیش و قشم ساخته می‌شود ولی در آنها برای گرم کردن آب از انرژی برق استفاده می کنند در حالی که به راحتی میتوان در پشت بام این هتل‌ها آبگرمکن خورشیدی نصب کرد. آب شیرین کن آفتابی نیز یکی دیگر از کارکردهای استفاده از انرژی خورشید است. از سوی دیگر می‌توان تدابیری اندیشید تا آب باران را جمع‌آوری کرده و از آن استفاده بهینه کنیم چون مهمترین مساله دنیا جمع‌آوری آب است.

کردوانی گفت: در مناطق روستایی تکنولوژی استفاده از انرژیهای پایدار مانند باد بسیار نتیجه مطلوبی دارد به عنوان مثال شهرستان زابل می‌تواند با استفاده از انرژی خورشید و آب، آب شیرین کن و آبگرمکن آفتابی داشته باشد چون این انرژی‌ها هیچوقت خراب نمی‌شوند.

وی گفت:‌دولت باید امکانات دهد تا هرکسی بتواند پشت بام خانه‌اش از این دستگاه ها نصب کند و یک عمر از انرژی‌های پایدار استفاده کند.

سال ۲۰۱۲ از سوی سازمان جهانی گردشگری با عنوان گردشگری و انرژی پایدار نام گذاری شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.