آب پاکی تویوتا روی سرمایه گذاری در خودروهای الکتریکی

به گزارش سایپانیوز به نقل از کریستین ساینس مانیتور، تاکشی اوچی یامادا معاون رئیس هیئت مدیره تویوتا که ریاست مرکز تحقیق و توسعه این شرکت را نیز بر عهده دارد از این واقعیت خبر داده و گفته است که شرکت خودروسازی تویوتا قصد تولید خودروی تمام الکتریکی موسوم به eQ را ندارد. خودروی نامبرده قرار بود ورژن جدیدی از خودروی مینی iQ باشد. همچنین تولید خودروی الکتریکی لوکس RAV4 را در سه سال آینده به ۲۶۰۰ دستگاه محدود خواهد کرد. با این که در سال ۲۰۱۰ هنگام رونمایی از eQ گفته شده بود که سالانه هزاران دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد اما امسال اعلام کرده است فقط ۱۰۰ دستگاه از این خودرو را به بازار آمریکا و ژاپن راهی خواهد کرد.
برندان جونز مدیر بازریابی و فروش نیسان در ژاپن هم بر تصمیم تویوتا صحه گذاشته و می گوید: ایجاد زیرساخت برای خودروهای الکتریکی نیاز به سرمایه گذاری بسیار هنگفتی دارد و اگر خودتان را ملزم کنید باید پای این الزام خود بایستید. وی در باره خودروی الکتریکی لیف نیسان گفت: ما مدام خودرویی به بازار تحویل می دهیم که رشد آن بسیار کند و بطئی است.
از مشکلات اصلی خودروهای الکتریکی فعلی می توان به موارد متعددی اشاره کرد از جمله پیمایش کوتاه بعد از شارژ، هزینه بسیار بالای نگهداری از خودرو و زمان طولانی برای دوباره شارژ شدن باتری.


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.