آتش‌سوزی در آمریکا رکورد زد+عکس

به گزارش فارس، روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» خبر داد مأموران آتش‌نشانی آمریکا هنوز موفق به مهار آتش‌سوزی ایالت نیومکزیکو آمریکا نشده‌اند و این آتش‌سوزی به بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ این کشور تبدیل شده است.

به گزارش این روزنامه در حال حاضر دود سرتاسر دره‌های ناهموار و جنگلی منطقه جنوب غربی ایالت نیومکزیکو را فرا گرفته است و شعله‌های این آتش ویران‌کننده و مهار نشدنی به سرعت بخش‌های زیادتری از «جنگل ملی هیلا» در ایالت نیومکزیکو را می‌بلعند.

 

 

کارشناسان آمریکا پیش‌بینی می‌کنند حوادث بسیار وخیم‌تری در شرف رقوع است چرا که منطقه مورد نظر بسیار خشک بوده و وزش باد نیز در آن زیاد است.

شعله‌های این آتش ویران‌کننده تا کنون حدود ۷۷۰ کیلومتر مربع از جنگل ملی هیلا را سوزانده‌اند.

 

روز گذشته فرماندار ایالت نیومکزیکو با هلیکوپتر این آتش‌سوزی را از بالا مشاهده کرد و گفت که به هیچ وجه امکان ندارد نیروهای آتش‌نشانی با توجه به فرورفتن دره‌های مورد نظر در دود غلیظ و با توجه به ناهموار بودن شدید آنها، بتوانند به طور مستقیم به این آتش حمله‌ور شوند.

 

 

وی هشدار داد: «آمادگی داشته باشید، این آتش منطقه بیشتری را خواهد سوزاند».

پیش از این آتش‌سوزی سال گذشته آمریکا در «جنگل ملی سانتا فه» در ایالت نیومکزیکو که نزدیک به ۶۱۰ کیلومتر مربع از زمینهای این منطقه را سوزاند، بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ آمریکا اعلام شده بود.

بیش از ۱۲۰۰ نیروی آتش‌نشان در نزدیکی مرز ایالت آریزونا مشغول انجام عملیات اطفاء حریق هستند.

 

 

کارشناسان می‌گویند با توجه به خشکسالی فعلی آمریکا، تغییرات جوی و تغییراتی که در استفاده از زمین صورت گرفته است، انتظار دارند در این فصل شاهد وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده دیگری در سایر ایالت‌های غربی آمریکا نیز باشند.

تمامی سازمان‌های ایالتهای نیومکزیکو، کلورادو و آریزونا به سیستم‌های اضطرای تلفن و ایمیل مجهز شده‌اند و از آنها خواسته شده است د صورت اطلاع از هر گونه آتش‌سوزی به سرعت مراتب را به آتش‌نشانی اطلاع دهند.

یک تحلیلگر آتش‌نشانی می‌گوید: «احتمال دارد این آتش‌سوزی‌ها آنقدر گسترده شوند که اطفاء آنها نیاز به دریافت کمک‌های بیرونی داشته باشد.»

آتش‌سوزی ایالت نیومکزیکو ۱۵ روز پیش آغاز شد و هفته گذشته خبرگزاری رویترز اعلام کرد گسترش دامنه آن به شش ایالت آمریکا مسئولان را وادار کرد تا چند شهر کوچک را از سکنه خالی کنند.

شعله‌های این آتش‌سوزی تا کنون آسیب‌های فراوانی به نواحی جنگلی ایالت‌های نیومکزیکو، آریزونا، کلورادو، میشیگان و نوادا وارد کرده است.

تا کنون گزارشی از حجم خسارات اقتصادی این آتش‌سوزی مهیب منتشر نشده است.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.