آتش‌سوزی مسجد «وینونا» بهانه‌ای برای دوستی مسلمانان و مسیحیان

فروردین ۱۴۰۳

مسلمانان شهر «وینونا» در ایالت مینه‌سوتای آمریکا که به‌تازگی مسجد خود را در اثر یک آتش‌سوزی عمدی از دست دادند، از سوی کلیسای مرکزی لوتران این شهر، دعوت شدند تا نماز روز جمعه خود را در این کلیسا برگزار کنند.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، پایگاه اطلاع‌رسانی «Winona Daily News» نوشت: روز جمعه ۱۵ نفر از مسلمان منطقه وینونا برای برگزاری نماز جمعه به کلیسای این منطقه رفتند.

احمد الافندی، بنیانگذار مرکز اسلامی «وینونا» گفت: دعوت کلیسای مرکزی از مسلمانان برای اقامه نماز جمعه و اختصاص یک مکان مناسب برای اقامه نماز مسلمانان، نشانه بزرگواری این اشخاص است.

وی افزود: پس از اتفاق آتش‌سوزی مسجد و مرکز اسلامی وینونا، مردم این شهر آغوش‌ها و درها را به روی مسلمانان گشوده‌اند و یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم این منطقه است.

کشیش‌های کلیسای مرکزی روز جمعه با گشودن درهای این کلیسا به روی مسلمانان اعلام کردند که می‌دانید که ما اینجا در خدمت شما هستیم و جمعیت مسلمانی که برای اقامه نماز جماعت روز جمعه وارد کلیسا می‌شدند از آنان تشکر می‌کردند.

الافندی در خطبه‌های نماز جمعه که در این کلیسا برگزار شد، اعلام کرد: تنها چیزی که پروردگار نمی‌خواهد که بندگان از دست بدهند، ایمان است. همه چیزهایی که شما فکر می‌کنید، مالک آن‌ هستید، روزی تمام خواهند شد. روزی شما باید همه چیز را ترک کنید و در آن زمان تنها چیزی که با شما می‌ماند، ایمان شما است.

وی با اشاره به آتش‌سوزی مسجد اعلام کرد: این یک امتحان، یک چالش و یک فرصت برای آغازی دوباره است. فرصتی است که به ما داده شده تا روابط خود را با دیگر اعضای جامعه که در این شرایط دست یاری خود را به سوی ما دراز کرده‌اند، بهبود بخشیم.

بنیانگذار مرکز اسلامی وینونا گفت: پس از اتفاق آتش‌سوزی نمی‌دانستیم چه پیش می‌آید و ما کجا گردهم جمع خواهیم شد چون مرکز اسلامی برای ما بیش از یک مکان عبادتی بود و در حقیقت مرکز جمعیت اسلامی وینونا محسوب می‌شد. اما دو کلیسای بزرگ این شهر حتی پیش از خاموش شدن آتش مسجد و مرکز اسلامی، مکان‌هایی را به ما اختصاص دادند.

وی افزود: ما یهودیان، مسیحیان و مسلمانان این شهر را داریم که در کنار هم می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم و روابط خوبی را با یکدیگر داشته باشیم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.