آتش سوزی در بازار حسین‌خانی همدان/ آتش با تلاش۱۰ اکیپ مهار شد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از آتش سوزی انبار بزرگ مواد شوینده در بازار حسین خانی خبر داد و گفت: این حادثه با تلاش۱۰ اکیپ از آتش نشانان همدان مهار شد.

آتش سوزی در بازار حسین‌خانی همدان/ آتش با تلاش۱۰ اکیپ مهار شد

به گزارش ممتاز نیوز، سیدصادق پورسینا در رابطه با این اتفاق بیان کرد: در ساعت ۱۹:۲۸ سه شنبه شب ۳ اسفندماه سامانه ۱۲۵ همدان خبری مبنی بر حریق یک انبار بزرگ مواد شوینده و مواد سلولزی در بازار حسین‌خانی دریافت کرد.

وی ادامه داد: با دریافت این گزارش بلافاصله ۱۰ اکیپ عملیاتی از ایستگاه‌های مرکز، شاهد، ایثار، غدیر، ارم و رسالت به محل حادثه اعزام شدند.

پورسینا اضافه کرد: به محض اینکه آتش نشانان در کمترین زمان ممکن خود را به محل آتش سوزی رساندند با حجم بسیار گسترده‌ای از دود و آتش مواجه شدند که شعله‌های سرکش آتش از انبار به بیرون زبانه کشیده و کل انبار را فرا گرفته بود.

وی افزود: با مشاهده وضعیت فوق و با توجه به دپوی مقادیر زیادی از مواد شوینده و بهداشتی در داخل انبار آتش نشانان در ابتدا با رعایت اصول ایمنی ضمن قطع انشعابات بلافاصله عملیات اطفاء حریق را از چندین جهت آغاز کردند و پس از ۵/۵ ساعت تلاش مضاعف و نفس گیر ۳۳ آتش نشان  شعله‌های آتش مهار و از سرایت حریق به مغازه‌های فوقانی و انبارهای مجاور  جلوگیری به عمل آمد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان تصریح کرد: آتش نشانان در پایان با سرد کردن کامل محل حریق و اطمینان از عدم شعله‌وری مجدد و تخلیه انبار به عملیات خود پایان داده و با ارائه توصیه‌های لازم به ایستگاه عملیاتی خویش بازگشتند.

پورسینا اظهار کرد: عدم وجود سیستم‌های اعلام حریق مرکزی و سیستم‌های اطفاء حریق اتوماتیک در برخی انبارها و واحدهای صنعتی، تجاری و عدم رعایت اصول ایمنی و انبار داری باعث گسترش آتش سوزی و بالا رفتن خسارات می شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.