آتش سوزی در کارگاه ویژه معلولین در آلمان ۲۱ کشته و زخمی برجاگذاشت

۰۷م آذر ،

آتش سوزی در یک کارگاه ویژه اشخاص مبتلا به معلولیت ذهنی و جسمی در جنوب آلمان، بیست و یک کشته و زخمی برجا گذاشت.
پلیس آلمان روز دوشنبه و در پی انتشار یافتن خبر آتش سوزی در یک کارگاه ویژه معلولین در شهر تیتسی نوئیشتات، در جنوب این کشور، شمار کشته شدگان این اتفاق را چهارده نفر اعلام کرده و از زخمی شدن هفت نفر دیگر خبر داد.
کارگاه «کاریتاس» به کلیسای کاتولیکها در این منطقه تعلق داشت و با بکارگیری اشخاص مبتلا به ناتوانی ذهنی و معلولیت جسمانی به فعالیت می پرداخت.
کارل هاینز اشمیت، سخنگوی مرکز خدمات امداد پلیس محلی، در این باره گفت: «آتش سوزی در کارگاه کاریتاس به وقوع پیوست. سبب این آتش سوزی مشخص نیست. در حدود یکصد و بیست نفر در این کارگاه مشغول به کار بوده اند که از این میان، چهارده نفر جان خود را از دست داده و شماری نیز زخمی شده اند».
بنابر این گزارش، تجهیزات و امکانات بکار گرفته شده در این کارگاه نسبتا نوساز، در وضعیت مناسبی قرار داشته اند و آلمان نیز کشوری نیست که به اهمال کاری و بی قیدی در خصوص مباحث ایمنی معروف باشد.
هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد عامل این آتش سوزی بدست نیامده است، اما در بعضی گزارشهای اولیه به احتمال وقوع انفجار در اتاق مواد شیمیایی در داخل کارگاه اشاره شده است.
به گفته مقامات پلیس، ممکن است تعیین سبب آتش سوزی به چند روز زمان نیاز داشته باشد، اما تا این لحظه به هیچ وجه تصور نمی شود که شخصی در این کارگاه اقدام به ایجاد حریق عمدی نموده باشد.
۳۰۱۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.