آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر هنوز مهار نشده! + فیلم و عکس

آتش سوزی پتروشیمی بوعلی ماهشهر پس از گذشت ۴۰ ساعت هنوز مهار نشده و در کارگران در حال تخلیه دیگر مخازن پتروشیمی هستند!

petro آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر هنوز مهار نشده! + فیلم و عکس

دانلود فیلم آتش سوزی در پتروشیمی ماهشهر

دانلود فیلم لحظه خم شدن مخزن پتروشیمی بوعلی

آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر که از حدود ۴۰ ساعت پیش آغاز شده بود، با تسری از واحد پارازایلین به مخزن ذخیره نفتا همچنان ادامه دارد و نهادهایی چون سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت ملی نفت به ماجرا ورود کرده اند.

حدود ساعت ۱۷:۴۵ روز ۱۶ تیرماه آتش در واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی سینا آغاز شد و شعله‌های مهیب آتش در این واحد پتروشیمی زبانه کشید.

مهار آتش در برج ۸۰۰۱ مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا که با ارتفاع ١٢١ متر یکی از بلندترین برجهای پتروشیمی کشور است، تا بامداد دیروز (۱۷ تیرماه) به طول انجامید و مهار آتش که به مخزن ۲۰۰۱ این واحد پتروشیمی سرایت کرده بود، ادامه یافت؛ اما از ظهر دیروز آتش در مخزن ۲۰۰۱ زبانه کشید و شدت آتش به حدی بود که ابتدا دستور تخلیه دیگر مخازن پتروشیمی بوعلی سینا و سپس دستور تخلیه سایت ۴ منطقه ویژه ماهشهر که شامل ۵ مجتمع بزرگ پتروشیمی است، صادر شد.

از عصر دیروز تخلیه واحدهای پتروشیمی فجر، خوزستان، امیرکبیر، تندگویان و بوعلی سینا آغاز شد و به دلیل جلوگیری از تسری آتش به دیگر مخازن ذخیره سازی خوراک پتروشیمی بوعلی سینا، سرعت تخلیه مخازن با حضور نیروهای دیگر شرکتها، افزایش یافت.

مسئول HSE شرکت ملی نفت ایران به همراه یک تیم ۵ نفره کارشناسی از ساعات پایانی روز گذشته در محل حادثه حاضر شدند تا با مسئولان HSE شرکت مناطق نفت خیز جنوب که پیش از این حضور بافته بودند و مدیران HSE منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر، تشکیل جلسه داده و برای حل این بحران چاره اندیشی کنند.

همچنین، سازمان هواپیمایی کشوری یک فروند هواپیمای اطفای حریق به استان خوزستان اعزام کرد تا در کنار هلی کوپترهایی که پیش از این اعزام شده بودند، به کار اطفای حریق بپردازد.

آتش همچنان در ماهشهر زبانه می کشد و برآورد شده تا با پایان یافتن نفتای مخزن ۲۰۰۱ در آتش، زبانه های آتش مهار شده و تا فردا به طور کامل خاموش شود. بامداد امروز وزیر نفت نیز شخصا در محل حادثه حضور یافت تا از نزدیک فرماندهی عملیات برقراری دوباره ایمنی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر را در دست گیرد.

۷۲

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.