آتش سوزی ۲۴ هزار هکتار از اراضی سبز ایتالیا را نابود کرد

به گزارش ایرنا از جنگلبانی ایتالیا، این آتش سوزی ها ۱۴ هزار هکتار از اراضی جنگلی و ۱۰ هزار هکتار از فضای سبز این کشور را شامل می شود که در قیاس با مدت مشابه در سال ۲۰۱۱ میلادی حدود دو برابر اعلام شده است.

جنگلبانی ایتالیا اعلام کرد که بیش از چهار هزار ۷۰۰ مورد آتش سوزی جنگلی از اول ژانویه تا ۳۱ جولای گذشته معادل ماهانه ۶۷۱ مورد اتش سوزی، بوقوع پیوست و ۲۴ هزار هکتار از اراضی سبز جنگلی و غیر جنگلی را خاکستر کرد.

اتش سوزی های امسال در ایتالیا، ۹۳ درصد بیش از سال گذشته گزارش شده است.

اغلب موارد آتش سوزی در ایتالیا عمدی بوده و تاکنون از ۲۷۶ نفر شکایت شده و هفت نفر نیز در حین ارتکاب جرم دستگیر شده اند.

جنگلبانی ایتالیا همچنین اعلام کرد که شرایط جوی سال جاری میلادی به بدتر شدن اوضاع کمک کرده است.

در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۲ بخاطر شرایط خاص جوی در بسیاری از استان ها، شمار اتش سوزی ها از حد متوسط بویژه در استان های مرکزی و شمالی بیشتر بود، در حالی که در طی تابستان بیشترین موارد در استان های غربی و جنوبی بوقوع پیوسته است.

اتحادیه ملی کشاورزان ایتالیا نیز با بصدا دراوردن زنگ خطر اعلام کرد که ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار میراث جنگلی این کشور در خطر آتش سوزی عمدی و غیر عمدی قرار دارد.

در آتش سوزی که هفته گذشته در سه نقطه از شهر ‘اولبیا’ در جزیره ساردنیا در غرب ایتالیا بوقوع پیوست فرودگاه این شهر تعطیل و دهها واحد های مسکونی تخلیه شد.

گرمای کم سابقه هوا و پدیده خشکسالی امسال در ایتالیا بیش از گذشته و بارها منجر به آتش سوزی در مناطق جنگلی این کشور شده است.

هفته گذشته منطقه شمالی شهر رم نیز طعمه حریق شد و دود و خاکستر ناشی از این آتش سوزی سراسر پایتخت را فرا گرفت.

اروپام ** ۲۱۷۱**۱۵۹۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۵۷۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.