آتوسا پورکاشیان: توجه به شطرنج بانوان و آقایان یکسان نیست

۲۲م آذر ،

666-12.jpg

شطرنج باز تیم ملی بانوان ایران گفت: از عملکردم در مسابقات قهرمانی کشور راضی نیستم.

آتوسا پورکاشیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کشور بر خلاف سال‌های قبل با حضور ۲۴ شطرنج باز و به روش سوئیسی برگزار شد و متاسفانه در این مسابقات عملکرد خوبی از خود به نمایش نگذاشتم و با بی‌دقتی که فکر می‌کنم عامل آن روحی و روانی بود نه اشتباه شطرنجی، بازی دوم را از دست دادم که همین موضوع سبب شد روند کارم مختل شود.

از سوی دیگر با توجه به این که تعداد شرکت کننده‌ها در این مسابقات کم است به سختی می‌توان اشتباه خود را جبران کرد.

پور کاشیان با بیان این که سطح مسابقات قهرمانی کشور افزایش یافته بود، گفت: عملکرد سایر شطرنج بازها بسیار خوب بود، حتی نفراتی که در میزهای آخری بازی می‌کردند پیشرفت کرده بودند و پیش از آغاز مسابقات نیز، با آنالیز بازی حریفان خود همراه با یک آمادگی کامل پشت میز می‌نشستند و همانند یک رقیب جدی به رقابت می پرداختند و در این مسابقات ، بازی با غزل حکیمی فرد سخت‌ترین رقابت من بود.

پورکاشیان شطرنج را نیازمند توجه و امکانات بیشتری دانست و تصریح کرد: در ایران و در ورزش بانوان شطرنج جزو رشته‌هایی بود که توانسته در عرصه‌های بین‌المللی مدال آور باشد و با وجود این که سعی می‌کنند عدالت را از لحاظ مزایا و توجه برقرار کنند، اما هنوز توجه به بانوان و آقایان یکسان نیست. از سوی دیگر نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان به تعدادی از رشته‌ها همانند فوتبال توجه بیشتری می‌شود در حالی که در سراسر ایران در بسیاری از رشته‌ها استعدادهایی وجود دارد که باید به آنها نیز امکانات اختصاص بدهند و در آن صورت متوجه می‌شوند که سایر رشته‌ها نیز مدال آور می باشند که برای محقق شدن این امر باید نیروهای انسانی پیگیر این موضوع باشند.

وی در پایان بیان کرد: پس از مسابقات قهرمانی کشور برنامه خاصی ندارم چرا که به سبب مشکلات اقتصادی و افزایش نرخ دلار، مربی نداریم و در حال حاضر نیز فدراسیون اردویی نگذاشته که امیدوارم هر چه سریع‌تر این مشکل حل شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.