آثار برگزیده همایش نظریه بیداری اسلامی رونمایی شد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در این مراسم گفت: نقلاب اسلامی در تحقق اسلام پیشتاز بوده است و دلیل آن بت شکنی حضرت امام(ره) بود.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آثار برگزیده همایش نظریه بیداری اسلامی در اندیشه سیاسی حضرت امام(ره) و حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، دکتر حدادعادل، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب و دکتر موسی نجفی، دبیر علمی همایش در سالن همایش های صداو سیما رونمایی شد.

به گزارش ستاد خبری همایش بیداری جهان اسلام، آثار برگزیده همایش شامل چکیده مقالات همایش نظریه بیداری اسلامی شامل ۲۰۰ چکیده مقاله از میان آثار رسیده، کتاب مقالات برگزیده همایش نظریه بیداری اسلامی شامل ۳۰ اثر برتر، مقالات تک جلدی شامل سی جلد، کتاب ۱۱ گفتار پیرامون بیداری اسلامی، مجموعه ۱۱ سخنرانی از مقام معظم رهبری درخصوص بیداری اسلامی و نشریه های بیداری اسلامی در دو جلد بوده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با بیان اینکه شرط تحقق بیداری اسلامی، احیای ارزش های فراموش شده اسلام است، گفت: انقلاب اسلامی در تحقق اسلام پیشتاز بوده است و دلیل آن بت شکنی حضرت امام(ره) بود.

وی در تحلیل این سخن گفت: همان گونه که پیامبر اسلام در قدم اول بت های بزرگ را شکاندند تا مردم را به وحدانیت خداوند فراخوانند، حضرت امام نیز بت بزرگ، یعنی امریکا را شکست.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی افزود: دنیای امروز گرفتار بت‌پرستی است و بت بزرگ، آمریکا و کشورهای استکباری هستند. کار بزرگ حضرت امام(ره) شکاندن این بت بود و نشانه آن شعار محوری «مرگ بر آمریکا» است که معنای بیداری اسلامی است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادام سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: خطبه تاریخی حضرت زهرا(س) سرآغاز و سرلوحه بیداری بوده است. ایشان برای بیدار کردن خفتگان از همه وجود خود استفاده کرد، به مسجد آمد و در جمع مهاجران و انصار خطبه ای قرائت کرد که دوره کاملی از ولایت، معاد و توحید بود. آن چه خیر مردم است در این خطبه آمده و بیان این خطبه به این معنا بود که حجت بر مسلمانان تمام شود.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی در خاتمه اظهار امیدواری کرد این همایش ها در آینده گسترش کمی و کیفی بیشتری داشته باشد تا این سرچشمه جوشان بیداری که حیات به سایر ملت ها می دهد، تداوم یابد و آثارش را در آینده ای نزدیک مشاهده کنیم.

وی تاکید کرد: کشور ایران تحت تعالیم دین اسلام اداره می شود و در راس آن ولی فقیه عادل و مجتهدی جامع قرار دارد که همه اندیشه اش اعتلای کلمه الله و اسلام است و این اندیشه همان اندیشه بیدار کننده ملت های مسلمان بوده و خواهد بود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.