آثار تلوزیونی و سینمایی شهرستانی ها کم است

افراد شهرستانی با وجود استعداد فراوان به دلیل سکونت در شهرستان فعالیت چندان پویایی ندارند و آثار تلویزیونی و سینمایی در این استان ها کم است.

محمود فیلی،بازیگر تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص علل کم توجهی به سوژره های تلویزیونی و سینمایی شهرستانی اظهار داشت:افراد شهرستانی با وجود استعداد فراوان به دلیل سکونت در شهرستانها فعالیت چندان پویایی ندارند و آثار تلویزیونی و سینمایی در این استان ها بسیار کم است.
وی افزود:در صورت شناسایی این استعدادها در نقاط مختلف کشور و معرفی این استعدادها به دنیای هنر خدمت بزرگی به آن ها شده است.
فیلی درخصوص تاثیر رسانه بر این جریان خاطرنشان کرد:رسانه با تاثیر فراوان بر این امر و معرفی این افراد ناشناس و پوشش خبری فعالیت ها و آثار آنان می‌تواند گامی مثبت در این راستا بردارد.
وی درخصوص نقش جشنواره های دانش آموزی و کودک و نوجوان در معرفی استعدادهای جوان شهرستانی اذعان کرد:برگزاری این جشنواره ها گویای میزان فعالیت هنری افراد مستعد در این زمینه است و درصورت جدی گرفتن این مراسم و نگاه واقع گرایانه به این آثار می‌توان از این استعدادهای  هنرمندان بهره برد.
این هنرمند تئاتر و تلویزیون درخصوص تاثیر آثار شهرستانی در ایجاد رونق در عرصه فیلم و سینما بیان کرد:آثار شهرستانی در وهله اول باید به صورت عمومی به نمایش گذاشته شوند و به نیاز عامه‌ی مردم پاسخ دهد.
وی افزود:این ‌آثار در صورت به تصویر کشیدن آداب و رسوم خاص هر منطقه ضمن جذب مخاطب فراوان قادر به معرفی شهر خود به سایر مناطق و ایجاد رونق در عرصه های فیلم و سینما خواهد بود.
فیلی در پایان درخصوص تاثیر طرح تقسیم  کشور به ۸ منطقه فرهنگی بر این موضوع اظهار داشت: این تقسیمات کشوری نیازمند بودجه ای فراوان و رسیدگی به فعالیت های هنری شهرستانی است و در صورت عملی شدن شاهد موفقیت های بهتری در کارهای آنان خواهیم بود./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.